Prijsvergelijk.com stapt in vergelijkingsmarkt


SCHELLUINEN, 20080714 -- Met ingang van maandag 14 juli is Prijsvergelijk.com van start gegaan. De website levert product- en prijsinformatie over consumentengoederen en begeeft zich daarmee op de vergelijkingsmarkt tussen grote spelers als Beslist.nl en Kieskeurig.nl.

Hoewel de onderneming met ruim 100.000 gecategoriseerde producten een goede start maakt, zal de focus op de korte termijn met name liggen op het uitbreiden van de productdatabase en het aantrekken van meer productaanbieders. Naar verwachting zal het aantal producten binnen drie maanden meer dan verdubbelen en zal er een stevige groei in het aantal aanbieders plaatsvinden.

Om tussen grote spelers als Kieskeurig.nl, Beslist.nl en Vergelijk.nl, die respectievelijk 15,4 %, 7,5 % en 9,7 % bereik hebben (STIR, mei 2008), een eigen plaats in de markt te verwerven zal er tevens nadruk worden gelegd op het toevoegen van unieke kwaliteitcontent, zoals uitgebreide koopgidsen, product- en categoriespecifieke artikelen en specialistische video reviews.

Ook het potentieel van mobiel internet blijft niet onopgemerkt. "Momenteel maken 1,6 miljoen Nederlanders gebruik van mobiel internet, en dit aantal groeit jaarlijks nog met 30 tot 40 procent", aldus Wilco de Kreij, oprichter Prijsvergelijk.com. "Het zou een gemiste kans zijn om hier niet op in te spelen, aangezien het aannemelijk is dat binnen enkele jaren het complete aankoopproces mobiel plaats zal vinden". De mobiele website zal in 2009 zijn intrede doen.