Ingezonden persbericht


Pritt introduceert design correctierollers

Prijswinnende MyStyle vanaf september verkrijgbaar

Brussel/Nieuwegein, 14 juli 2008 - Vanaf september introduceert Pritt een nieuwe reeks design correctierollers onder de naam MyStyle. De drie hippe rollers wonnen eerder dit jaar een Red Dot-award, een van de meest begeerde prijzen op het gebied van productontwerp. De ontwerpers van MyStyle waren eerder verantwoordelijk voor het design van de - inmiddels wereldberoemde - Senseo.

Aan de Red Dot-award deden meer dan 3.200 ontwerpen uit 51 landen mee. De internationale jury erkende de combinatie van de creativiteit en innovatie met een hoogwaardig alledaags product.

Sinds de introductie van de correctieroller in 1995 zijn er door Pritt al tientallen miljoenen van verkocht. Bewuste mensen gebruiken de correctieroller om snel en makkelijk vergissingen recht te zetten, zonder dat ze papier hoeven weg te gooien of teveel (printer)inkt gebruiken.

In opdracht van Pritt ontwikkelde designbureau WAACS uit Rotterdam de drie correctierollers die verder gaan dan form follows function. De I-Tool kun je makkelijk invouwen, de D-Lux combineert het elegante met het funtionele en de B-Fun beweegt vrij op je bureau.

Marcel Jansen van WAACS: "Met MyStyle doe je méér dan teksten verbeteren. Je laat zien dat je waarde hecht aan onderscheidend design, ook als het gaat om zoiets alledaags als een correctieroller."

Dit op zich zeer functionele apparaatje is vanaf nu een oogstrelende aanwinst voor kantoor en studeerkamer. De ultra compacte navulling is een technisch hoogstandje op zich, met zeven verschillende onderdelen en 6 meter tape op een paar vierkante centimeter.

Harold Kruis van Pritt: "Met de MyStyle design rollers kan je vanaf nu corrigeren in je eigen stijl! Elke roller heeft een uniek design, voor ieder wat wils. Je hebt bovendien niet de nadelen van de vloeibare kwastjes, want de MyStyle correctierollers zijn direct droog, dus onmiddelijk overschrijfbaar."

Over Henkel, fabrikant van Pritt:

Al meer dan 130 jaar is Henkel marktleider in merken en technologieën die het leven van mensen gemakkelijker, beter en aangenamer maken. Henkel is actief in drie strategische domeinen, namelijk Was- en reinigingsproducten, Cosmetica, en Adhesives Technologies - en is één van de ondernemingen in de Fortune Global 500. In 2007 realiseerde Henkel een omzet van 13.074 miljoen euro en een bedrijfsresultaat van 1.344 miljoen euro. Wereldwijd zetten 53.000 medewerkers zich dagelijks in om Henkels bedrijfsslogan - "A Brand like a Friend" - waar te maken. Zij zorgen ervoor dat mensen in meer dan 125 landen kunnen vertrouwen op de merken en technologieën van Henkel.

In de Benelux bevinden de filialen van Henkel zich in Brussel (BE) en Nieuwegein (NL). De logistieke vestigingen bevinden zich in Kampenhout (BE) en Boortmeerbeek (BE). Henkel in de Benelux had in 2007 een 650-tal medewerkers en realiseerde er een omzet van meer dan 300 miljoen euro. In België en Nederland worden onder andere de volgende merken gevoerd: Dixan, Fleuril, Persil, Silan, Witte Reus, Per, Instanet (Was- en reinigingsproducten); Fa, Theramed, Diadermine, Schwarzkopf, Taft (Cosmetica); Pattex, Pritt, Perfax, Rubson, Loctite, Teroson, Hysol, Multicore (Adhesives Technologies).

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht