Gemeente Heerenveen

Openingstijden Publiekscentrum

Paspoort of identiteitskaart nodig? Op vakantie of zakenreis? Een paspoort of identiteitsbewijs heeft u altijd nodig. U kunt daarvoor terecht bij de afdeling Publiek.

Uittreksel nodig?
Bij de afdeling Publiek kunt u een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie aanvragen. Een afschrift uit de gemeentelijke basisadministratie (GBA) is een bewijs dat u in onze gemeente staat ingeschreven en geeft de meest recente gegevens over naam, adres en woonplaats weer.
Daarnaast is er een afschrift burgerlijke stand. In een afschrift burgerlijke stand staan persoonsgegevens uit een akte (bijvoorbeeld geboorteakte) vermeld. U kunt een afschrift uit de burgerlijke stand alleen verkrijgen bij de gemeente waar de gebeurtenis (geboorte, overlijden, huwelijk) heeft plaatsgevonden. Aangifte geboorte
Aangifte van geboorte moet plaatsvinden bij de ambtenaar van de burgerlijke stand van de gemeente waar het kind geboren is. De aangifte dient gedaan te worden binnen drie werkdagen na de geboorte .
Rijbewijs gehaald? Rijbewijs verlengen
Een rijbewijs vraagt u aan in de gemeente waar u als inwoner bent ingeschreven. Ook als uw huidige rijbewijs verlengd moet worden.

Voor al deze zaken kunt u terecht bij de afdeling Publiek. In verband met de verbouwing van het gemeentehuis is deze afdeling tijdelijk gehuisvest in het oude Arbeidsbureau: P.J. Troelstralaan 2, t elefoon: 0513-617 677. Vanaf begin oktober 2008 vindt u de afdeling Publiek weer in het gemeentehuis.

Openingstijden:
maandag, woensdag en vrijdag van 8.00 tot 17.30 uur dinsdag van 8.00 tot 12.30 uur
donderdag van 8.00 tot 20.00 uur.

OneStat.com Web Analytics