Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Hinke Sommeling (Consumentenbond) 300e Register CRM Professional

Utrecht, 18 juli 2008 Hinke Sommeling, werkzaam als marktmanager ledenbehoud bij de Consumentenbond, is de 300e RCP er van Nederland geworden. RCP staat voor Register CRM Professional en het betekent dat kennis van klant-management (customer relationship managent = CRM) op de raakvlakken (Marketing, Strategie, ICT en Organisatie) in voldoende mate aanwezig is is. Het register wordt beheerd door det CRM Association en het Platform Innovatie in Marketing (PIM).

Egbert Jan van Bel, voorzitter van het Marketing Executive Center (MEC), reikte afgelopen zaterdag aan Hinke Sommeling het diploma uit van de Leergang CRM van Beeckestijn Business School. Deze leergang wordt inmiddels drie jaar georganiseerd en heeft al honderden CRM-professionals opgeleid. De Leergang CRM wordt behalve in Utrecht (Hogeschool Utrecht Uithof) ook in Amsterdam (Vrije Universiteit) georganiseerd. Aanstaande september start lichting 7 van de Leergang CRM.

De Leergang CRM duurt vijf maanden. Hoofddocent Wil Wurtz: "Er is veel vraag naar een opleiding die in een overzienbare tijd met veel intensiteit en diepgang door de CRM-materie gaat. CRM wordt dan ook belicht vanuit organisatie, marketing, ICT, wetgeving, verander- en proces-management. Het gehele CRM veld dus.

Hinke Sommeling is enthousiast over de opleiding: Alle kennis opgedaan tijdens de Leergang CRM is direct toepasbaar. De eindpresentatie maak je voor je eigen organisatie. Theorie vertaal je zo meteen naar de praktijk. Daarbij is organisatiebreed denken essentieel. CRM is immers een bedrijfsstrategie, waarbij de klant en klantwaarde (waarde van én voor de klant) centraal staan. Deze mijlpaal van 300e RCP-er zie ik als een mooie beloning voor 5 maanden intensief bouwen aan CRM-kennis.

Nummer 1 van het Register voor CRM professionals was ooit Carl Korts van Capgemini in 2005.

Beeckestijn Business School

Beeckestijn Business School is een opleidingsinstituut voor commerciële beleidsvorming. Beeckestijn verzorgt kortdurende, praktijkgerichte opleidingen op HBO en universitair niveau. Ontstaan in 1989, als initiatief van vakmensen (managers, docenten, ondernemers, adviseurs), ontwikkelt Beeckestijn haar opleidingen met de beste kennis en ervaring uit bedrijfsleven en universitaire wereld. De docenten zijn gedreven professionals, met liefde voor het opleidings- en marketing-management vak in al haar facetten. Bij Beeckestijn Business School maakt u optimaal gebruik van kennis die direct in de praktijk kan worden ingezet.
* Beeckestijn Business School / www.beeckestijn.org
* CRM Association / www.crmassociation.nl
* Platform Innovatie in Marketing (PIM) / www.pimonline.nl

Deelnemers: ABN-Amro, Zwitserleven, Wehkamp, KPN, UPC, Nuon, Vodafone, Philips, Interpolis, Capgemini, Pleon, Atos, T-Systems, Experian, Microsoft, Ricoh, Pharmachemie, NRC, PCM, SAP, Centraal Beheer, Menzis, Wanadoo, Achmea, Alex, Consumentenbond, ANWB, e.v.a.