Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Vakantiekaart blijft geliefd ondanks moderne communicatiemiddelen

Oldenzaal, 21 juli 2008 De persoonlijke ansichtkaart blijft onverminderd populair als vakantiegroet. Dit ondanks de moderne communicatiemiddelen.

Nederlanders behoren met hun ansichtkaarten naar het thuisfront nog altijd tot de top vijf in de wereld van trouwe kaartjesverstuurders. In de afgelopen jaren is er geen enkele terugloop geweest in het aantal verstuurde vakantiekaarten, zo blijkt uit een groot consumentenonderzoek. Wel is de spreiding over het jaar anders geworden. Vroeger waren er duidelijke pieken zichtbaar in de klassieke vakantieperiode terwijl de laatste jaren te merken is dat mensen hun vakantie steeds meer verspreid over het jaar opnemen. Bovendien blijkt uit de vakantiepost dat mensen steeds verder weg op vakantie gaan.

Meer contact

Vakantiegangers hebben door de moderne communicatiemiddelen wel meer contact met het thuisfront. Zo gauw ze zijn aangekomen wordt een sms je naar het thuisfront gestuurd of wordt even gebeld. De mail en internet zijn andere populaire manieren om over en weer van elkaars belevenissen op de hoogte te blijven. En toch gaan mensen ondanks al deze moderne hulpmiddelen na een paar weken vakantie ook op zoek naar die leuke ansichtkaart.

Vakantiekaart nieuwe stijl

Het leuke is dat je tegenwoordig je eigen persoonlijke vakantiekaart kunt maken via internet. Deze wordt vervolgens, net als de traditionele ansichtkaart, per post verzonden. Bij fotospecialist Webprint hebben ze hiervoor zelfs een speciale lijn met diverse ontwerpen ontwikkeld. De kaarten zijn er in de stijlen retro, klassiek en modern zodat er voor elk wat wils is. Je kunt meerdere kleine fotootjes in een kaart plaatsen, net als bij de originele Groeten Uit -kaarten , vertelt Ton Marsman, directeur van Webprint. Het is niet alleen leuk om zo n persoonlijke vakantiekaart te ontvangen, maar ook om te versturen. En wij zorgen ervoor dat de kaart, net als normaal, binnen twee dagen bij de ontvanger op de mat valt. Ik denk dan ook dat de vakantiekaart, juist door dit soort ontwikkelingen, een zonnige toekomst tegemoet gaat.

Over Webprint
Webprint drukt sinds 2004 voordelig digitale foto s af. Daarnaast kunnen consumenten via de website van Webprint aan de hand van digitale foto s en tekst zelf producten maken zoals fotoboeken, kalenders, geboortekaartjes en muurdecoraties. Alles gaat geheel online en gebruikers hoeven geen software te installeren.

Voor het tweede achtereenvolgende jaar heeft de Consumentenbond het album Luxe A4 van Webprint uitgeroepen tot Beste Koop. Webprint mag dit keurmerk gedurende 2008 gebruiken omdat het de beste prijs-kwaliteitsverhouding biedt.