Ontevreden Vodafone klanten dienen gezamenlijke claim in


HEERHUGOWAARD, 20080721 -- De laatste maanden ondervindt Vodafone als een van de grootste aanbieders van toegang tot internet en telefonie technische problemen, waardoor de service aan haar abonnees volgens velen tekortschiet. Ontevreden Vodafone abonnees worden zelfs via allerlei Vodafone Klachten Blogs gemobiliseerd om zich aan te sluiten bij een gezamenlijke claim.

Quote van Vodafone website: Je hebt altijd online inzicht in je verbruik en een overzicht van je rekeningen. Echter volgens dezelfde Vodafone website is er zowat al drie maanden lang geen inzage in het dataverbruik van mobiel internet of mobiel telefoon abonnees mogelijk. Abonnees ontvangen ongespecificeerde rekeningen die veelal hoger zijn dan gebruikelijk door het "buiten de bundel treden". Inzage in de factuur is ook niet mogelijk: Deze dienst is momenteel niet beschikbaar.

Onder dergelijke omstandigheden is het natuurlijk vrijwel onmogelijk om "binnen de bundel te blijven". Vooral mensen die abonnementen hebben afgesloten om in contact te blijven met hun kinderen en (groot)ouders komen in de problemen.

Vooralsnog heeft Vodafone geen blijk gegeven de, als gevolg van haar technische problemen, gedupeerde mensen op enige wijze tegemoet te willen komen. Een groep van ontevreden Vodafone abonnees zal naar verwachting en na overleg met advokaten in augustus onder de naam "swas" een gezamenlijke claim indienen. De eis: Directe ontbinding van het contract met terugwerkende kracht vanaf het moment dat er geen inzage in het dataverbruik mogelijk is en teruggave van alle onterecht afgeschreven gelden.





Ingezonden persbericht