Ingezonden persbericht


Unica sluit samenwerkingsovereenkomst met SDL Tridion

Gezamenlijke klanten profiteren van integratie web-analysesoftware Unica met Web Content Management Systems van SDL Tridion

Amsterdam, 23 juli 2008 Unica Corporation (Nasdaq: UNCA), de wereldwijde marktleider van software voor Enterprise Marketing Management (EMM), heeft een overeenkomst gesloten met SDL Tridion, specialist op het gebied van software voor webcontentbeheer. De overeenkomst voorziet in de integratie van het Web Content Management Systeem van SDL Tridion met de web-analysesoftware NetInsight® van Unica. Gezamenlijke klanten kunnen hierdoor profiteren van uitgebreide mogelijkheden om bezoekers op basis van hun online gedrag dynamisch content op maat te bieden. De technologie van Unica brengt het zoekgedrag van een websitebezoeker in kaart, waarna de software van SDL Tridion de juiste content presenteert.

De integratie van de SDL Tridion-software voor webcontentmanagement met NetInsight van Unica biedt marketeers een unieke oplossing om online communicatie te optimaliseren. Op basis van intelligente gedragsanalyse is te bepalen welke content een bezoeker bekijkt en welke informatie het meest relevant is. Marketingprofessionals kunnen zo contentpagina s dynamisch aanbieden en hun marketingactiviteiten naadloos afstemmen op doelgroepen.

Om het gebruik van de combinatie te vereenvoudigen heeft SDL Tridion een speciale Unica NetInsight Enabler ontwikkeld. Hiermee is een tagging-code op een SDL Tridion-paginatemplate toe te voegen. Unica gebruikt deze tag om het surfgedrag van een bezoeker in kaart te brengen en te analyseren. De koppeling van de Web Analytics Enabler met een webcontent-managementsysteem biedt mogelijkheden voor het pushen van gepersonaliseerde content. Als een bezoeker herhaaldelijk rondsurft op een bepaald deel van de site kan het bedrijf deze bezoeker een aanbod op maat doen. Zoekt iemand bijvoorbeeld informatie over een creditcard, dan wordt de informatie op de website aangepast, krijgt de klant een e-mail en is op de geldautomaat een actie te zien als de klant geld opneemt. Bedrijven halen hiermee het optimale rendement uit een cross-channel marketinguiting.

Met de integratie tussen onze oplossing en de web-analysesoftware van Unica koppelen we twee volwassen werelden aan elkaar , zegt Erik Aeyelts Averink, President van SDL Tridion. We zochten naar een bondgenoot met krachtige web-analysesoftware voor marketingtoepassingen. Unica heeft het breedste marketingplatform in de markt en een van de krachtigste web-analyseoplossingen; Unica is voor ons dan ook de aangewezen oplossing. Gezamenlijk bieden we bedrijven de mogelijkheid om sneller te profiteren van de mogelijkheden van web-analyse.

De gecombineerde technologieën van Unica en SDL Tridion biedt websitebezoekers een betere online ervaring , zegt Marcel Holsheimer, vicepresident Marketing EMEA van Unica. De Unica-software meet het webgedrag, waarna op basis van SDL Tridion-software dynamische content is aan te bieden. Unica gaat SDL Tridion ook adviseren over welke content de beste marketingresultaten biedt en waar bedrijven deze het beste op hun website kunnen plaatsen. Zo heeft deze overeenkomst meerdere facetten.

De Unica NetInsight Enabler is gratis via het SDL Tridion customer forum te downloaden.

###

Over Unica

Unica® Corporation (Nasdaq: UNCA) is een toonaangevende, wereldwijde leverancier van software voor Enterprise Marketing Management (EMM). Unica richt zich exclusief op de behoeften van marketeers en levert de meest uitgebreide EMM-suite op de markt. De Affinium®-software van Unica stroomlijnt het volledige marketingproces voor merken-, relatie- en internetmarketing: van planning en budgettering tot en met projectmanagement, uitvoering en evaluatie. Affinium is zowel 'on premise' als 'on demand' leverbaar en biedt onder meer de volgende EMM-kernfuncties: web- en klantanalyse, lead- en campagnebeheer over meerdere kanalen, en management van marketing-resources. De unieke oplossing van Unica omvat een opslagsysteem voor marketinginformatie, dat marketeers in staat stelt om marketinggegevens en -middelen eenvoudig te beheren, verschillende campagneonderdelen snel samen te voegen en de resultaten bij te houden en te evalueren.

Unica is opgericht in 1992. Het hoofdkantoor bevindt zich in Waltham (Massachusetts, VS). De Benelux-kantoren van Unica zijn gevestigd in Amsterdam en Brussel.

Bezoek www.unica.com voor meer informatie.

Over SDL Tridion

SDL Tridion is wereldwijd een leidend leverancier van Web Content Management (WCM) oplossingen. Onze enterprise klasse WCM-oplossing stelt organisaties in staat om in meerdere talen en over verschillende websites en kanalen consistente, interactieve en zeer gerichte klantervaringen aan te bieden. Naast de middelen om content te creëren, beheren, leveren, volgen en archiveren, biedt Tridion ook oplossingen voor gerichte doelgroepcommunicatie, publicatie over meerdere kanalen en mogelijkheden tot interactie met de doelgroep.

Meer dan 500 organisaties maken gebruik van SDL Tridion-oplossingen. Hieronder bevinden zich vooraanstaande wereldmerken zoals ABN AMRO, BBVA, Canon, Emirates, KLM, Lexus, Renault, Ricoh, Sanofi-Aventis, Scania, Toyota, Unilever en Yamaha. Het hoofdkantoor van SDL Tridion is gevestigd in Amsterdam; het Amerikaanse hoofdkantoor in New York. SDL Tridion heeft verder kantoren en partners in de Verenigde Staten, Europa en Asia-Pacific. Voor meer informatie over SDL Tridion: www.sdltridion.nl. SDL Tridion is onderdeel van SDL, de leider in global information management (GIM) oplossingen. Voor meer informatie over SDL: www.sdl.com