Gemeente Etten-Leur

Communicatie gemeente Etten-Leur krijgt een 6,9

Communicatie gemeente Etten-Leur krijgt een 6,9

Hoogste rapportcijfer in Benchmark Communicatie (VIP-Com) voor gemeente Etten-Leur

De gemeente Etten-Leur krijgt een 6,9 als algemeen rapportcijfer voor haar communicatie. Dat blijkt uit de resultaten van het klanttevredenheidsonderzoek, dat in mei dit jaar is gehouden. Met de waardering 6,9 neemt Etten-Leur de 1^ste plaats in op de ranglijst van 21 gemeenten die aan het onderzoek hebben deelgenomen. Het gemiddelde cijfer van de 21 gemeenten komt uit op 6.5.

Het gemeentebestuur van Etten-Leur is verheugd over het toegekende rapportcijfer, maar is vooral blij met de bruikbaarheid van de andere resultaten. Het onderzoek laat zien waar de gemeente zaken kan en moet verbeteren om tegemoet te komen aan de vraag van de inwoners. In het najaar worden de resultaten uit de benchmark (vergelijkingen met andere gemeenten) definitief vastgesteld. Dan zal het gemeentebestuur de verbeterpunten vaststellen die het in 2009 wil realiseren. De gemeente wil zich ook op het gebied van communicatie blijven verbeteren.

Dit jaar neemt de gemeente Etten-Leur, samen met 30 andere gemeenten, deel aan de nieuwe benchmark Verbeter- en Innovatieprogramma Communicatie (VIP-Com). Deze benchmark heeft als doel de kwaliteit van de gemeentelijke communicatie te verbeteren. VIP-Com is een initiatief van TNS NIPO Commerce in samenwerking met TNS NIPO Consult en wordt ondersteund door de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) en het Ministerie van Binnenlandse Zaken (BZK). Een belangrijk onderdeel van deze benchmark is het klanttevredenheidsonderzoek dat inzicht geeft in het oordeel van onze inwoners over gemeentelijke communicatie.

Het klanttevredenheidsonderzoek ging in op de volgende thema's:
* totaal oordeel gemeentecommunicatie;

* informatievoorziening;

* participatiemogelijkheden;

* imago

In de gemeente Etten-Leur hebben in de periode van 12 t/m 30 mei 2008 175 inwoners hun mening gegeven over de gemeentelijke communicatie. Voor het onderzoek zijn tweeduizend uitnodigingen verstuurd. De respons voor Etten-Leur is 9%. Deze respons is voor TNS-NIPO voldoende om betrouwbare uitspraken over de resultaten te doen.

Uw bezoek waard

Vacatures

Stadskantoor

Roosendaalseweg 4
4875 AA Etten-Leur
Tel: 076 - 502 40 00
Fax: 076 - 503 38 80

info@etten-leur.nl