Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen


Marketing en Markten bij het NBTC

23-07-2008: Arjan van Well nieuwe directeur Marketing en Markten bij het NBTC

Diverse benoemingen Marketing en Communicatie binnen het NBTC

ARJAN VAN WELL NIEUWE DIRECTEUR MARKETING EN MARKTEN BIJ HET NBTC

Sinds 1 juli 2008 is Arjan van Well (41) directeur Destinatie Marketing & Markten bij het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). Het NBTC is dé marketing- en promotieorganisatie die het toeristisch en zakelijk reisverkeer naar en in Nederland bevordert. De benoeming maakt deel uit van een aantal benoemingen die verband houden met de nadrukkelijke focus op destinatiemarketing van het NBTC de komende jaren.

Focus op destinatiemarketing
In zijn nieuwe rol is Van Well verantwoordelijk voor Marketing Toerisme, Marketing Meetings & Conventions, Business Development en de twaalf vestigingen en vertegenwoordigingen van het NBTC wereldwijd. Als directeur Vestigingen was Van Well hiervoor ook al verantwoordelijk voor de vestigingen en vertegenwoordigingen van het NBTC. Voor zijn komst naar het hoofdkantoor in oktober 2007, werkte Van Well voor het NBTC in Japan als directeur Azië. Gerard Werner, voorheen manager Business Development, is benoemd als plv. directeur Destinatie Marketing & Markten.

Nieuw elan in marketing en communicatie
De nadrukkelijke marketingfocus heeft geleid tot organisatieveranderingen met als doel meer expertise, dynamiek, elan en efficiency in de organisatie te brengen.
Naar aanleiding hiervan is ook de communicatie-expertise gebundeld in één communicatieafdeling.

De organisatieverandering heeft geleid tot de volgende benoemingen: Marketingmanager Toerisme - Anouk Susan;
Marketingmanager Meetings & Conventions - Eric Bakermans; Manager Business Development - Joost van Berkel; Manager Communicatie - Saskia Deerenberg.

plv. Directeur Destinatie Marketing & Markten - Gerard Werner Gerard Werner, voorheen manager Business Development, is benoemd als plaatsvervangend directeur Destinatie Marketing & Markten. Hiervoor was Werner onder meer actief in de NBTC-vestigingen Duitsland en Italië.

Marketingmanager Toerisme - Anouk Susan
Anouk Susan was binnen de voorgaande afdeling Destinatiemarketing ook werkzaam als marketingmanager toerisme. In deze functie was zij onder meer verantwoordelijk voor de totstandkoming van de CityStyle-campagne die in nauwe samenwerking met een aantal Nederlandse steden is ontwikkeld en loopt in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, België en Frankrijk. Hiervoor was Susan werkzaam bij het NBTC in Duitsland.

Marketingmanager Meetings & Conventions - Eric Bakermans Eric Bakermans was binnen de voorgaande afdeling Destinatiemarketing verantwoordelijk voor de internationale congreswerving. In zijn nieuwe rol als manager Meetings & Conventions is hij naast congreswerving ook verantwoordelijk voor de marktbewerking op het gebied van internationale meetings.

Manager Business Development - Joost van Berkel Joost van Berkel is afkomstig van de voorgaande afdeling Business Development waar hij verantwoordelijk was voor de afdeling Sales Support. In zijn nieuwe rol is Van Berkel verantwoordelijk voor de adviserende verkoop en business development-activiteiten van het NBTC.

Manager Communicatie - Saskia Deerenberg
Saskia Deerenberg kwam in 2007 in dienst bij het NBTC als marketing PR-manager. Als manager Communicatie zal zij zich gaan richten op het nieuwe beleid en de strategie op het gebied van Public Affairs, corporate en marketing PR, interne communicatie en de redactie van de holland.com websites. Voorheen was zij werkzaam als marktmanager bij NS Hispeed.