Ingezonden persbericht


Rotterdam, 28 juli 2008

Persbericht 28 juli 2008

69% omzetgroei TradeDoubler tweede kwartaal 2008

Rotterdam, 28 juli 2008 - TradeDoubler heeft vrijdag 25 juli de cijfers over het tweede kwartaal bekend gemaakt. De omzet bedroeg SEK 866,9 miljoen (ongeveer ¤ 91,6 miljoen), een stijging van 69,1% inn vergelijking met het tweede kwartaal van 2007. De bruto winst is in het tweede kwartaal van 2008 toegenomen met 26,6% naar SEK 180,4 miljoen (¤ 19,1 miljoen) in vergeelijk met dezelfde periode vorig jaar.

In de eerste helft van 2008 steeg de omzet met 79,3% tot SEK 1,85 miljard (¤ 195,4 miljoen).. De winst over het eerste halfjaar steeg tot SEK 371,3 miljoen (EUR 39,2 miljoen), een groei van 31,4% in vergelijking met de eerste helft van 2007.

'De resultaten van TradeDoubler buiten de UK vertonen een sterke en duurzame groei. Toch merken we dat de verzwakking van de Britse pond en de algemene vertraging van de affiliate sector in de UK een invloed hebben op de geconsolideerde resultaten van de Group. Volgend op het traditioneel zwakkere tweede kwartaal, verwacht TradeDoubler in de tweede helft van 2008 een sterkere EBITDA, mede dankzij seizoensgebondenheid en operationele efficiëntie,' reageert William Cooper, CEO en President TradeDoubler.

>> Lees het volledige kwartaalverslag hier: http://hugin.info/136251/R/1238344/264913.pdf

Over TradeDoubler:
TradeDoubler is een wereldwijde aanbieder van digital marketing en biedt diverse performance-based marketing oplossingen aan. De producten en services van TradeDoubler verschaffen bedrijven de tools en expertise om online resultaten te leveren, wat varieert van brand awareness tot aan het genereren van sales. TradeDoubler heeft haar hoofdkantoor in Zweden en lokale kantoren in 18 Europese landen. In het derde kwartaal van 2007 heeft TradeDoubler de IMW Group (The Search Works/ The Technology Works) overgenomen en daarmee een belangrijke stap richting Search gedaan. Met een uitgebreide marktkennis en een netwerk van ruim 125.000 actieve publishers realiseert TradeDoubler online resultaten voor meer dan 1.700 advertisers. TradeDoubler richt zich op (inter)nationale A-merken. Tot haar klantenkring behoren o.a. Apple, Dell, KLM, Center Parcs, Kelkoo, TUI, Thomas Cook en eBay. Met de lancering van TD Technology in Japan in januari 2008, heeft TradeDoubler een aanwezigheid op de Aziatische markt en een wereldwijd bereik.

Voor meer informatie over TradeDoubler: www.tradedoubler.com.