Ingezonden persbericht


Enorme besparing in kosten van it-beheer voor Klanten met BMC ATRIUM CMDB


· Grote besparing aangetoond: onderzoek geeft voorbeeld van klant die minstens 1,2 miljoen dollar bespaart met een terugverdientijd van zeven maanden of minder.
· Zekerheid in tijden van chaos: klanten geven aan dat een BMC Atrium CMDB veel risico's voor de IT en het hele bedrijf oplost, doordat er voor de IT-gegevens nog maar 'één bron met de waarheid' bestaat.

Schiphol-Rijk, 28 juli 2008 - BMC Software (NYSE: BMC) heeft vandaag resultaten naar buiten gebracht van een door Forrester Consulting gehouden onderzoek naar de Total Economic Impact. Daarin doen klanten van BMC verslag van de kostenbesparingen en ROI die mogelijk zijn door implementatie van een BMC Atrium Configuration Management Database (CMDB).

Het onlangs afgeronde onderzoek met de titel The Total Economic Impact of the BMC Atrium CMDB Solution werd in opdracht van BMC uitgevoerd onder 26 klanten van BMC. Met de input van deze klanten stelde Forrester een voorbeeldorganisatie samen om op basis daarvan de voordelen van een BMC Atrium CMDB te kunnen beschrijven. Hieruit blijkt een kostenbesparing en voordelen ter waarde van meer dan 1,2 miljoen dollar mogelijk te zijn, evenals een lager risiconiveau dan vóór de implementatie. Eén klant noemde een besparing van 3,6 miljoen dollar aan herwonnen inkomsten door een verbetering van zijn veranderprocessen met de BMC Atrium CMDB.

Tijdens de door Forrester georganiseerde gesprekken kwamen enkele belangrijke voordelen van implementatie van de BMC Atrium CMDB aan het licht:


* Een servicegeoriënteerd overzicht van de IT-infrastructuur. Met een BMC Atrium CMDB kan de klant zijn IT-infrastructuur beheren op basis van de onderdelen met de grootste impact op het bedrijf.


* Een IT die sneller kan inspelen op de behoeften van het bedrijf. Doordat alle actuele informatie over de configuratie-items wordt gecentraliseerd binnen de BMC Atrium CMDB, kan de IT-afdeling met een betere planning beter inspelen op de behoeften van het bedrijf in zijn geheel.


* Snellere invoering van ITIL-normen. De CMDB is een belangrijk onderdeel voor de invoering van ITIL-normen. Een goed geïmplementeerde CMDB wordt hiervoor als een vereiste beschouwd.


* Functieoverschrijdend gedeeld gebruik van belangrijke IT-gegevens. IT-afdelingen die processen willen invoeren over verschillende functiegebieden heen, moeten gegevens over de infrastructuur en de ondersteunde services kunnen delen.


* Coördinatie en automatisering van IT-processen. Met de BMC Atrium CMDB kan een IT-organisatie haar tools op een geïntegreerde manier gebruiken, doordat wordt gewerkt met gemeenschappelijke gegevens. Dit vereenvoudigt de automatisering.


* Naleving van voorschriften en audits. De BMC Atrium CMDB ondersteunt audits en naleving van officiële regels en voorschriften, zoals Sarbanes-Oxley, SEC en HIPAA. Belangrijke veranderingen worden gecontroleerd, het verleden van die veranderingen wordt gemonitord en de toegang tot de onderliggende gegevens, applicaties en processen wordt geregistreerd met Access/Identity Management.


* Verlaging van de impact van voorziene en onvoorziene veranderingen. Met de BMC Atrium CMDB kan het toenemende aantal veranderingen in de omgeving beter worden beheerd (in combinatie met doeltreffende verander- en configuratieprocessen).


* Verhoging van de efficiëntie van de helpdesk. Dankzij de BMC Atrium CMDB kunnen helpdeskmedewerkers veel sneller en gemakkelijker werken. Telefoontjes naar de ondersteuning worden sneller afgewikkeld.

Voordat de BMC Atrium CMDB werd geïmplementeerd, gebruikten klanten voor het beheer van hun IT allerlei verschillende tools, allemaal met hun eigen gegevens en logische views op de IT-infrastructuur. Klanten gaven aan dat de groei wordt gestimuleerd door alle zakelijke voordelen na implementatie, zoals de vereenvoudigde integratie van gecombineerde activa. Toepassingen die de inkomsten en productiviteit verhogen kunnen sneller worden geïmplementeerd, en de continuïteit in de bedrijfsvoering en de planning voor back-upsites worden verbeterd.

Vodafone Australia, een dochter van de Vodafone Group PLC, besefte al enige tijd dat de klant helemaal niets geeft om de technologie achter een bepaalde dienst. Hij of zij wil gewoon altijd en overal kunnen rekenen op die dienst op zich. Om de klant die innovatieve dienstverlening te kunnen bieden is zware synchronisatie en automatisering van de verschillende onderdelen van de infrastructuur noodzakelijk. Volgens Vodafone is daarbij een goed beheer van de systemen en de hele computerinfrastructuur op basis van één gegevensbron met daarin de 'ware' gegevens cruciaal.

"Voor ons is het belangrijk dat we goed zicht hebben op de IT en de verschillende onderdelen van de afzonderlijke diensten. Transparantie en automatisering staan daarbij centraal", aldus Matthew Massoud Nasrabadi, directeur OSS-strategie en â¤'planning van Vodafone Australia. "Systemen die dit niet bieden, willen we niet meer. We wisten dat een strak geïntegreerd pakket producten de efficiëntie enorm zou verhogen. Onze keuze viel op de BMC Remedy IT Service Management Suite, met BMC Atrium CMDB, omdat we hiermee de beschikking kregen over de producten die we nodig hadden en dit pakket ook van toepassing was op onze services en assets."

De resultaten bij Vodafone Australia zijn kenmerkend voor de resultaten die BMC bij veel meer klanten ziet.

BMC Software
BMC Software is een belangrijke leverancier van beheeroplossingen waarmee bedrijven hun IT kunnen automatiseren en de waarde ervan in kaart kunnen brengen. De op Business Service Management en Service Automation gerichte oplossingen van BMC Software omvatten beheer voor bedrijfssystemen, toepassingen, databases en services. Over de vier kwartalen tot 31 maart 2008 bedroeg de omzet van BMC circa 1,73 miljard dollar. Kijk voor meer informatie op www.bmc.com. ###