Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nederlanders stoppen onderweg naar vakantie te weinig

Bijna de helft van de vakantiegangers rust niet om de twee uur

Heerhugowaard, 28 juli 2008 - Met de auto veilig en uitgerust op je vakantiebestemming aankomen? Dan geldt: 'Twee uur rijden, kwartiertje rust'. Uit online onderzoek van Belvilla blijkt dat bijna de helft van de vakantiegangers zich onderweg naar de vakantie niet aan deze vuistregel houdt.

Belvilla, marktleider in de verhuur van vakantiehuizen, heeft onderzocht hoe de Nederlandse vakantieganger omgaat met de aanbevolen rusttijden. Wat blijkt: bijna de helft van de vakantiegangers neemt onderweg niet voldoende rust. Men pauzeert niet vaker dan om de drie of vier uur rijden. Op de vraag waarom niet al na twee uur wordt gestopt, geeft ruim 40 procent van de respondenten aan fit genoeg te zijn om door te rijden. 27 procent wil gewoon zo snel mogelijk op de plaats bestemming zijn en 20 procent rijdt liever door zolang de kinderen (nog) niet vervelend zijn.

Dagmar Ypenberg-Moonen, Marketing Manager van Belvilla, over de uitkomst: "Vakantiegangers beseffen (nog) niet voldoende wat de gevolgen zijn van vermoeidheid achter het stuur door te lang doorrijden. Initiatieven als de recent gelanceerde 'Word geen slaaprijder'-campagne om hierover bewustzijn te creëren, steunen wij dan ook van harte. Wij vinden het erg belangrijk dat onze klanten veilig aankomen op hun vakantiebestemming."

Er werkten in totaal 1735 respondenten mee.

Over Belvilla
Belvilla is marktleider in de online verhuur van vakantiehuizen. De organisatie is marktleider in Nederland en bestaat ruim 20 jaar. Belvilla verzorgt voor 500.000 klanten per jaar een verblijf in een van de 12.000 winterse en zomerse vakantieaccommodaties in zeventien Europese landen. Belvilla onderscheidt zich door haar ruime aanbod van karakteristieke vakantiehuizen, simpele boekingsprocedures en de real-time beschikbaarheid. De organisatie heeft 65 medewerkers in dienst. Meer informatie is beschikbaar op www.belvilla.nl.

EINDE PERSBERICHT



Ingezonden persbericht