Ingezonden persbericht


Strikt reisbeleid loont voor bedrijven

UTRECHT, 28 juli 2008 Travel managers en inkopers slagen er voor het tweede jaar op een rij in om te besparen op zakelijke reiskosten door het strikter volgen en toepassen het reisbeleid, zo is de uitkomst van het 2008 Travel Program Survey van BCD Travel.

De Travel Program Survey vertegenwoordigt de inzichten van ruim 300 internationale bedrijven en is aangevuld met analyses en voorspellingen voor 2009 door experts van Advito, de onafhankelijke consultaning divisie van BCD Travel.

De Travel Program Survey heeft strategieën voor reisprogramma s, trends in reisbeleid en bronnen bij diverse leveranciers zoals luchtvaartmaatschappijen en hotels onderzocht. Het geeft hiermee inzicht in en oplossingen voor de belangrijkste business travel componenten. De laatste ontwikkelingen op het gebied van data en informatie stromen zijn evenals de consolidatie van reizen een belangrijk onderdeel.

"Bedrijven geven veel aandacht aan het terugdringen van de reiskosten, maar houden hierbij zeker ook rekening met andere zaken zoals reizigerstevredenheid én veiligheid," aldus Mary Ellen George, General Manager van Advito. "Bedrijven gebruiken onder andere steeds vaker online booking tools om dit doel te bereiken, ze houden het reisbeleid van hun bedrijf hierdoor ook zelf scherp in de gaten en zorgen ervoor dat er van zogeheten preferred leveranciers gebruik wordt gemaakt."

Enkele resultaten uit Insight in Business Travel :
* 97% van de onderzochte bedrijven wil de totale reiskosten verminderen waarvan de meerderheid ook de tevredenheid en veiligheid van de reizigers voorop stelt. *

* 23% stijging is te zien bij de ondervraagde bedrijven ten opzichte van vorig jaar op het gebied van de naleving van het reisbeleid. 59% van alle bedrijven hebben inmiddels een streng tot gematigd reisbeleid versus 36% in 2007 en 30% in 2006. De problematiek van hotel inkoop komt uitgebreid aan bod; slechts 41% van de ondervraagde bedrijven geeft aan tevreden te zijn met het huidige corporate hotelprogramma terwijl 22% van de ondervraagden aangeeft dat het programma ter verbetering is. Als belangrijkste redenen wordt opgegeven slechte hotel data, direct boeken versus het centraal boeken en de huidige vraag en aanbod waardoor hotelleveranciers de gevraagde corporate tarieven weigeren.

Bijlage (opvragen bij afzender): Insight on Corporate Travel, Result of the Travel Program Survey 2008


---

Over BCD Travel

BCD Travel is de Nederlandse marktleider in zakenreismanagement. Zij is leverancier in wereldwijde reislogistiek, en zorgt er door het stroomlijnen en vereenvoudigen van het totale reisproces voor dat haar klanten maximaal besparen op de kosten voor het zakelijk reizen. Wij helpen ondernemingen in het navigeren door het complexe zakenreislandschap met vele producten, diensten en leveranciers. BCD Travel opereert in 90 landen op vijf continenten en heeft een totaal verkoopvolume van 12 miljard US Dollars en een gecombineerd aantal arbeidskrachten wereldwijd van meer dan 12.000. Kijk voor meer informatie op www.bcdtravel.nl

Contact:

Ezra Rood

BCD Travel

+31 (0)20 562 1817

ezra.rood@bcdtravel.nl