Kermisringtone Bierhal massaal gedownload


TILBURG, 20080728 -- De speciale kermisringtone die bezoekers van de Amstel Bierhal op de Tilburgse Kermis konden downloaden via hun mobiel heeft gretig aftrek gevonden bij de duizenden bezoekers van de populaire `attractie'. Van de bezoekers die de ringtone konden ontvangen, heeft ruim 80% hem ook daadwerkelijk gedownload. De kermisringtone is speciaal voor de bezoekers van de bierhal gemaakt door de populaire Tilburgse DJ Coenio.

Bezoekers van de bierhal werden via LCD schermen en rondom de optredens geattendeerd op het feit dat zij een gratis ringtone konden ontvangen door hun bluetooth te activeren. Bluetooth is een manier van communiceren tussen mobiele telefoons en andere `apparaten', zoals een carkit, headset of computer. Met speciale zenders kunnen ook afbeeldingen, spelletjes en ringtones worden doorgestuurd, zonder dat het de ontvanger iets kost.
De actie was een initiatief van de Bierhal in samenwerking met Gemoro Bluetooth Marketing. De initiatiefnemers zijn zeer tevreden over het verloop van de actie. "Het succes van deze manier van `marketing' staat of valt met het onder de aandacht brengen van de actie en natuurlijk het te ontvangen product, zoals een ringtone. Het blijkt dat mensen open staan voor deze vorm van communicatie als het ze zelf tenminste ook iets oplevert", zegt August de Vocht van Gemoro.

De "Bierhal marketing" zal naar alle waarschijnlijkheid ook bij andere grote evenementen worden ingezet.

Over Gemoro
Gemoro Bluetooth Marketing (www.gemoro.nl) ontwikkelt innovatieve producten die het mogelijk maken voor adverteerders om hun doelgroep 1-op-1 te bereiken en hem een plaatje, banner, video, ringtone of spelletje te sturen. Dit kan dankzij het meest persoonlijke medium: de mobiele telefoon. De adverteerder is hierbij niet gebonden aan het abonnement van de ontvanger. Gemoro is de leading company als het gaat om verhuur van Bluetooth zenders, consultancy en Bluetooth oplossingen.





Bluetooth Marketing by Gemoro