( BW)(CA-FOX/HORTON-HEARS-WHO) "We zijn hier, we zijn hier" met de
grootste promotiecampagne van het jaar - Dr. Seuss' Horton Hears A
Who!

    Business Editors/Entertainment Editors
    MULTIMEDIA AVAILABLE:
    http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=5740817

    CENTURY CITY, Californië, VS--(BUSINESS WIRE)--28 juli 2008--

     Met de stemmen van Jim Carrey, Steve Carell en Carol Burnett

           Speciale editie met 2 dvd's, editie met één dvd,
                      digitale versie en Blu-ray
        Komt uit op 9 december, net op tijd voor de feestdagen

         Met vele extra's inclusief exclusieve korte filmpjes
                   Maar wacht, dit is nog niet alles
           De gloednieuwe korte Ice Age-film "Surviving Sid"
             En nog veel meer leuks voor pa, ma en de kids

     A WHO'S WHO VAN PARTNERS, MACY'S, L'ORÉAL PARIS, ENERGY STAR
              RUIM 1,6 MILJARD CONSUMENTEN ALS DOELGROEP

        Macy's Thanksgiving Day Parade begroet Horton's debuut
     Iedereen weet wanneer deze editie uitkomt, zelfs in Who-ville

    Ontsnap samen met het allerliefste en 100 procent betrouwbare
olifantje Horton naar de jungle van Nool met de wereldwijde kaskraker
Dr. Seuss' Horton Hears A Who! die wereldwijd al $294 miljoen
opbracht. Twentieth Century Fox Home Entertainment (TCFHE) brengt deze
film op 9 december uit op dvd in een editie met twee dvd's en op
Blu-ray Disc (BD) inclusief een digitale versie. De film is gebaseerd
op het klassieke kinderboek van Dr. Seuss Horton Hears A Who (1954),
en wordt tot leven gebracht met stemmen van sterren zoals Golden
Globe(R)-winnaar Jim Carrey(a) (How The Grinch Stole Christmas, Bruce
Almighty), Golden Globe(R)-winnaar Steve Carell(b) ("The Office", Get
Smart) en Carol Burnett(c), zesvoudig winnares van een Emmy(R) Award
("The Carol Burnett Show"). De film is "hilarisch, verbluffend en
kunstzinnig" (Claudia Puig, USA Today) en "veel getrouwer aan de
gevoelswereld van het oorspronkelijke boek" (Lou Lumenick, New York
Post), en vertelt het fantastische verhaal van Dr. Seuss dat bij jong
en oud de boodschap van medeleven, vergeving en vertrouwen weet over
te brengen.

    MEGATON PROMOTIONELE CAMPAGNE EN ENORME MARKETING:

    De marketingcampagne voor de dvd Dr. Seuss' Horton hears A Who!,
die meer dan 1,6 miljard consumenten moet bereiken - de grootste
campagne van TCFHE dit jaar - bestaat uit een aantal agressieve
promotionele activiteiten en verloopt in samenwerking met drie
buitengewone partners: (1) Macy's: Horton zal optreden als de
officiële feestdagenambassadeur van de warenhuisketen en zal deelnemen
aan de jaarlijkse Macy's Thanksgiving Day Parade, (2) Energy Star: in
een educatief programma voor de promotie van energiebewuste producten
en productiemethoden met als doel het verminderen van de hoeveelheid
broeikasgassen, en (3) L'Oréal Kids, die voor Dr. Seuss' Horton Hears
A Who! vier speciale shampoos heeft gemaakt. Met een campagnebudget
van ruim $25 miljoen zal de advertentiecampagne via televisie, kranten
en bladen, internet en radio te zien en te horen zijn vanaf de
reserveringsdatum, tot de datum van uitkomst, in de vakantieperiode en
tot lang na Nieuwjaar.

    SPECTACULAIRE PARTNERS

    --  MACY'S - Een enorme, 20 meter lange, 12 meter brede en 18
        meter hoge helium ballon van Horton, de officiële ambassadeur
        van Macy's voor de feestdagen, zal de straten van New York
        sieren tijdens de 82ste Macy's Thanksgiving Day Parade. De
        samenwerking met een van de grootste warenhuisketens in de VS
        omvat ook een exclusieve pluche Horton, die in alle 800
        winkels verkrijgbaar zal zijn. De campagne via tv, kranten en
        bladen, radio, direct mail en reclame in de warenhuizen zelf,
        met o.a. boodschappentassen, displays en activiteiten in de
        winkels, zal miljoenen dollars kosten en moet naar schatting
        ruim 1,6 miljard consumenten bereiken. (Zie de aankondiging
        van Macy's voor meer informatie.)

    --  ENERGY STAR - TCFHE en Energy Star, een gezamenlijk programma
        van het Amerikaanse milieuagentschap en het Amerikaanse
        ministerie van energie, werken samen om energiebewuste
        producten en productiemethoden te helpen bevorderen. Men maakt
        hierbij gebruik van de boodschap van Horton dat iedereen
        meetelt (en de wereld om zich heen kan helpen) "hoe klein
        hij/zij ook is". Energy Star begint met een
        multi-mediacampagne op tv en in kranten en bladen, speciaal om
        kinderen te laten zien dat zij ook een bijdrage kunnen leveren
        aan een beter milieu. De doeboeken en vouwbladen, gebaseerd op
        Dr. Seuss' Horton Hears A Who! worden verspreid op scholen en
        bij partners van Energy Star en kleinhandelaars. De
        informatieve boodschappen worden landelijk via tv-kanalen
        uitgezonden en zijn te zien op de website van Energy Star.

    --  L'ORÉAL KIDS - De Dr. Seuss' Horton Hears A
        Who!-2-in-1-shampoos, zoals "Horton's Whoberry", "The Mayor's
        Melon", "Jo Jo's Juicy Cherry" en "Kangaroo's MangoRoo",
        worden geproduceerd door L'Oréal Paris, de grootste fabrikant
        van verzorgingsproducten ter wereld. De 300.000 producten
        worden naar diverse winkels in het land gedistribueerd en
        worden ondersteund door reclame op de verpakking, via displays
        in de winkels en online. Ze zullen ook de dvd's promoten en de
        beschikbaarheid van de dvd's vermelden.

    Dr. Seuss' Horton Hears A Who!, waarin ook Will Arnett (Blades Of
Glory), Seth Rogen (Knocked Up), Jesse McCartney (Alvin And The
Chipmunks), Amy Poehler ("Saturday Night Live") en Jaime Pressly ("My
Name Is Earl") optreden, is een "grappige, opbeurende belevenis die
kinderen zal betoveren en waarvan ook ouders en grootouders in de ban
zullen raken" (Richard Corliss, Time). De speciale dvd-uitgave met
twee dvd's en de uitgave op Blu-ray Disc (BD) met digitale versie van
Dr. Seuss' Horton Hears A Who! bevat veel bonusmateriaal, met
commentaar van regisseurs Jimmy Hayward en Steve Martino, acht korte
filmpjes, exclusieve weggelaten scènes en het debuut van de korte Ice
Age-film "Surviving Sid". De dvd-uitgave met digitale versie van
Dr.Seuss' Horton Hears A Who! is verkrijgbaar voor $34,98 in de VS en
$45,98 in Canada en op BD voor $39,98 in de VS en $49,98 in Canada.
Een standaard enkele dvd is ook verkrijgbaar voor de adviesprijs van
$29,98 in de VS en $43,48 in Canada. Daarnaast is een onvergetelijke
Dr. Seuss' Horton Hears A Who! dvd-geschenkdoos met twee dvd's en een
pluchen Horton verkrijgbaar voor $39,98 in de VS en $49,98 in Canada.

    DVD "SPECKS":

    De Dr. Seuss' Horton Hears A Who! -dvd wordt gepresenteerd als
tweezijdige disc, geschikt voor grootbeeld (1.31:1 beeldverhouding) en
breedbeeld (1.85:1 beeldverhouding) met Engels 5.1 Dolby Surround, en
Spaans/Frans Dolby Surround met ondertiteling in Engels en Spaans. Het
bonusmateriaal op de dvd omvat:

    Apart bonusmateriaal op de disc omvat:

    Eén dvd, tweezijdig Breedbeeld en Pan & Scan-versie

    --  Commentaar van regisseurs Jimmy Hayward en Steve Martino

    --  Korte Ice Age-film "Surviving Sid"

-0-
*T
       --  Gloednieuwe korte animatiefilm over Sid en Scrat die in de
            ijstijd leven.
*T

    Speciale editie met twee discs inclusief digitale versie

    Bevat al het bovengenoemde materiaal met als extra's op de tweede
disc:

    --  Weggelaten scènes en screentests (met inleidingen en optioneel
        geluidscommentaar door de regisseurs)

    --  Da's pas een olifant: hoe Horton tot stand kwam

-0-
*T
       --  Bekijk in een korte film over animatie hoe Blue Sky Horton
            tot leven bracht.
*T

    --  De personages tot leven brengen

-0-
*T
       --  De eerste, grappige pogingen van de makers die als
            ondersteuning moesten dienen voor de animatie in de film.
*T

    --  Dit is Katie

-0-
*T
       --  Kijk hoe Blue Sky het personage "Katie" ontwikkelde.
*T

    --  Olifantenlol: de feiten

-0-
*T
       --  Grappige en informatieve film over olifanten.
*T

    --  Onze wereldbol: waar horen wij bij?

-0-
*T
       --  Met behulp van interviews met kinderen zien we hoe zelfs
            kleine dingen een bijdrage kunnen leveren aan een betere
            wereld.
*T

    --  Iedereen telt mee: een boodschap die overal ter wereld geldt

    --  Met interviews met cast en crew en een nadere kijk op de
        personages, het verhaal en een verklaring van wat Horton Hears
        A Who! nu betekent.

    --  Seuss op het witte doek brengen

-0-
*T
       --  Zie hoe Hayward en Martino het authentieke idee en de
            gevoelswereld van Dr. Suess bewaarden.
*T

    --  De olifant in de kamer: Jim Carrey

-0-
*T
       --  Profiel van Jim Carrey, de stem van Horton
*T

    --  Game: We Are Here!

-0-
*T
       --  Geheugenspel waarbij je het juiste patroon van Who-geluiden
            moet herhalen.
*T

    Blu-ray dubbel-dvd met digitale versie

    Dr. Seuss' Horton Hears A Who! op BD wordt gepresenteerd in
breedbeeldformaat op een enkellaagse disc in AVC (MPEG 4)-compressie
met Engels 5.1 DTS HD Lossless Master Audio, Spaans/Frans 5.1 Dolby
Digital met ondertiteling in het Engels, Spaans, Kantonees, Mandarijn,
Koreaans en Frans. De BD-uitgave bevat exclusief bonusmateriaal:

    "Bekijk Horton Hears A Who! met een Who!" en al het materiaal van
bovengenoemde speciale dubbel-dvd-editie met uitzondering van de
dvd-rom Create Your Own Animation.

    Blu-ray Disc-bonusmateriaal is inclusief:

    --  Bonus View-technologie "Bekijk Horton Hears a Who! met een
        Who!"

-0-
*T
       --  Kijk naar de film vanuit het gezichtspunt van Jo Jo, de
            kleinste "Who".
*T

    Geschenkdoos met een pluchen - Horton, speciale uitgave met twee
dvd's met digitale versie

    Is inclusief alles wat op de dubbel-dvd staat, plus de pluchen
Horton.

    Over Twentieth Century Fox Home Entertainment

    Twentieth Century Fox Home Entertainment LLC (TCFHE) is een
wereldwijde marktleider op het gebied van marketing, verkoop en
distributie van alle film- en televisieprogrammering van Fox op dvd,
Blu-ray Disc (BD) en als digitale versie, alsmede op het gebied van
acquisities en originele producties. De onderneming brengt ook alle
producten wereldwijd uit voor MGM Home Entertainment. Elk jaar
introduceert TCFHE honderden nieuwe en verbeterde producten die
wereldwijd worden verspreid naar verkooppunten van grootaanbieders en
warenhuizen tot speciaalzaken en e-commercebedrijven. Twentieth
Century Fox Home Entertainment LLC is een dochteronderneming van
Twentieth Century Fox Film Corporation, een News
Corporation-onderneming.

-0-
*T
     Persmateriaal kan worden gedownload via www.foxpressroom.com

     Neem voor aanvragen voor screeners contact op met Diana Gans
               Tel: +1 310-473-4147; fax: 310-473-7118
                       diana_gans@bhimpact.com

 Neem voor informatie over uitzendingen contact op met Harry Parrish
               Tel: +1 310-369-1628; fax: 310-369-5262
                        harry.parrish@fox.com

      Online verzoeken voor persmateriaal graag versturen naar
                           onlinepr@fox.com
*T

-0-
*T
Dr. Seuss' Horton Hears A Who!
----------------------------------------------------------------------
 Officiële verkoopdatum:  9 december 2008

 Reserveringsdatum:       11 november 2008

 Dvd-prijs:               $29,98 in de VS / $43,48 in Canada (dvd met
                           één disc)
                          $34,98 in de VS / $45,98 in Canada (dubbel-
                           dvd spec. uitgave met digitale versie)
                          $39,98 in de VS / $49,98 in Canada (Blu-ray
                           dubbel-dvd met digitale versie)
                          $39,98 in de VS / $49,98 in Canada (dvd-
                           geschenkdoos met pluchen Horton)

 Speelduur:               87 min

 Catalogusnummer:         2253345 (dvd met één disc)
                          2254415 (dubbel-dvd, spec. uitgave met
                           digitale versie)
                          2254147 (Blu-ray dubbel-dvd met digitale
                           versie)
                          2255108 (dvd geschenkdoos, spec. uitgave met
                           pluchen Horton)

 Filmkeuring:             Familiefilm

 Closed Captioned:        Ja
*T

    (a) 2000: Best Performance door een acteur in een film -
komedie/musical, Man On The Moon; 1999: Best Performance door een
acteur in een film - drama, The Truman Show

    (b) 2006: Best Performance door een acteur in een televisieserie -
musical of komedie, "The Office"

    (c) 1975, '74, '72: Buitengewone komedieshow of muziekserie, "The
Carol Burnett Show"

    Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele brontaal.
Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten worden
vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige juridische
geldigheid beoogt.

MULTIMEDIA AVAILABLE:
http://www.businesswire.com/cgi-bin/mmg.cgi?eid=5740817

    --30--AMP/la*

    CONTACT: Twentieth Century Fox Home Entertainment
             Kavita Smith, +1 310-369-8435
             Dorrit Ragosine, +1 310-369-3913
             of
             Bender Helper Impact
             Diana Gans / Sarah Gumina, +1 310-473-4147




Disclaimer: Deze bekendmaking is officieel geldend in de originele 
brontaal. Vertalingen zijn slechts als leeshulp bedoeld en moeten 
worden vergeleken met de tekst in de brontaal welke als enige, 
juridische geldigheid beoogt.