Ingezonden persbericht


Persbericht

Pegasystems nieuwste Claims Servicing Backbone framework verbetert efficiency voor afhandeling van claims

Amsterdam, 29 juli 2008 - Pegasystems (NASDAQ: PEGA), toonaangevend leverancier in Business Process Management, introduceert een nieuw Claims Servicing Backbone (CSB) framework. Dit framework versnelt de afhandeling van claims door processen te automatiseren die voorheen handmatig werden uitgevoerd door meerdere afdelingen en vanuit meerdere systemen. Pega s CSB biedt, als totaaloplossing voor het beheren, volgen en rapporteren van declaraties door verzekerden, een intelligente manier van claimverwerking. Dit alles in combinatie met real-time statistieken en analyses. Door het proces te automatiseren en de workflow tussen de verschillende departementale eilandjes te garanderen, zorgt CBS voor een daling van de afhandelingstijd, kosten en verbetert de nauwkeurige afhandeling, compliance en tevredenheid van klanten.

De architectuur van het framework biedt unieke mogelijkheden waarmee een verzekeraar een bedrijfsproces selectief en op specifieke onderdelen kan aanpassen en het vervolgens binnen de hele organisatie kan doorvoeren. Verzekeringsbedrijven kunnen starten met het verbeteren van het proces voor het afhandelen van wegsleepclaims en dit uitbreiden naar het vervangen van ramen. Uiteindelijk kan het systeem, met toestemming van het management voor meer complexe gebieden worden toegepast. Zo ontstaat een complete oplossing voor de hele organisatie zonder werkonderbrekingen.

Pegasystems CBS biedt de verzekeringsbranche de meest uitgebreide automatiseringsoplossing voor het afhandelen van claims. Medewerkers kunnen profiteren van verschillende verbeteringen, zoals:
* Verbeterd serviceniveau en compliance documentatie door het wegnemen van papieren formulieren en handmatige besluitvorming;
* Een link met alle basisadministratiesystemen zodat een claim volgens de geldende procedures kan worden verwerkt vanaf het moment dat die wordt ingediend;
* Straight through processing van eenvoudige, door de verzekerde ingediende claims, zoals het vervangen van ruiten en wegsleepdiensten;
* Intelligent afsluitproces voor verzekeringen dankzij krachtige real-time statistieken, analyses en tools die gegevens over claims terugkoppelen naar het afsluitproces;
* Het volgen van en rapporteren over regelgeving en interne controles tussen bedrijfsfuncties, met beveiligde afgeschermde toegang voor accountants en controleurs voor toezicht en evaluatie van verdachte activiteiten;
* De mogelijkheid voor verzekeraars om intellectueel kapitaal en interne best practices vast te leggen en te integreren in de businessprocessen. Dit zorgt ervoor dat managementdoelstellingen worden gehaald en alle activiteiten kunnen worden gecontroleerd.

De meest succesvolle verzekeraars zijn diegenen die duidelijk overzicht hebben over verschillende afdelingen. Hun processen zijn onderling verbonden, meetbaar, gecontroleerd en intelligenter, aldus Gary Kirkham, Director Insurance Industry Solutions bij Pegasystems. Pega s kracht zit in het helpen van leidinggevenden in de complexe verzekeringswereld hun werk naadloos uit te kunnen voeren over de verschillende eilanden door gegevens van één onderdeel ook te gebruiken binnen andere bedrijfsonderdelen. Onze Claims Servicing Backbone-oplossing is ontworpen om processen te standaardiseren en het overzicht binnen organisaties te verbeteren.

Over Pegasystems

Pegasystems (NASDAQ: PEGA), leider in Business Process Management, levert software waarmee s werelds meest geavanceerde organisaties hun omzetgroei, productiviteit en flexibiliteit kunnen optimaliseren. Klanten gebruiken de bekroonde SmartBPM® suite ter verbetering van hun klantenservice, het bereiken van nieuwe markten en vergroting van hun operationele effectiviteit. Met behulp van de gepatenteerde SmartBPM technologie van Pegasystems zijn bedrijfsapplicaties eenvoudig te ontwikkelen en aan te passen door zakelijke doelstellingen direct vast te leggen, zonder handmatig te hoeven programmeren.

De SmartBPM oplossing van Pegasystems verenigt pure BPM-software en een intelligente Business Rules Engine in één technologie waarmee organisaties snel kunnen anticiperen op steeds veranderende marktomstandigheden. De Build for Change® technologie stelt ondernemers en IT- medewerkers in staat beter te presteren dan hun concurrenten. De Pegasystems suite is aangevuld met een reeks solution frameworks van specifiek best- practices voor bijvoorbeeld toonaangevende organisaties binnen de financiële dienstverlening, de verzekeringswereld, de gezondheidszorg, de overheid, life science, communicatie, productie en andere industrieën.

Het hoofdkantoor van Pegasystems is gevestigd in Cambridge, Massachusetts (VS). Het bedrijf heeft kantoren in Noord-Amerika, Europa en Azië. Meer informatie over Pegasystems op: www.pega.com

All trademarks are the property of their respective owners.

Voor redactionele informatie:

Influx PR Gerline van Wijnen/ Marleen Lassche Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn. Tel.: 055 366 3034, e-mail: gerline@influx-pr.com / marleen@influx-pr.com