Telegraaf Media Nederland brengt Peking 2008 op mobiel

30/07/2008 09:43

Telegraaf Media Nederland

Vandaag lanceert Telegraaf Media Nederland een nieuwe mobiele applicatie. Via een snelle startknop op de mobiele telefoon, krijgen gebruikers toegang tot het laatste nieuws over de Olympische Spelen in Peking.

De applicatie kan gedownload worden via de website Telegraaf.mobi/os of via sms ("OS" naar 2112). Na installatie is er via de startknop direct toegang tot het laatste nieuws, alle achtergrondinformatie, de actuele medaillespiegel en het complete programma. Daarnaast is het mogelijk om een 'Gouden Plak alert' in te stellen. Wint Nederland een gouden medaille, dan ontvangt de gebruiker direct een gratis sms-bericht. De content wordt volledig verzorgd door de Telesport redactie van De Telegraaf die dagelijks verslag doet van de Olympische Spelen. Meer informatie over de Peking 2008 applicatie is te vinden op www.telegraaf.nl/os.

De applicatie is ontwikkeld voor Aquarius, de officiële sportdrank van de Olympische Spelen. Mediabureau Universal Media zocht naar een unieke manier om de boodschap van haar klant uit te dragen. De content van Telesport over de Olympische Spelen, aangevuld met de behoefte aan vernieuwing bij de adverteerder en exploitant resulteerde in de ontwikkeling van een mobiele applicatie. 'Door de samenwerking met Telegraaf Media Nederland bieden we de consument een makkelijke tool om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws, terwijl continu, op subtiele wijze, binding van Aquarius met de Olympics wordt verzorgd.' Aldus Casper van der Waal, Senior Planner bij Universal Media.

Aschwin de Bruijn, Sales Manager van Online Marketing & Sales bij Telegraaf Media Nederland zegt: 'Deze maatwerkoplossing onderstreept de wijze waarop wij met onze adverteerders meedenken. Wij creëren niet alleen een podium voor onze adverteerders, maar optimaliseren ook de gebruikerservaring en het gebruiksgemak van onze bezoekers.'

Volgens Patrick Loppé, Channel Manager Mobiel bij De Telegraaf, levert de applicatie een bijzondere bijdrage aan de beleving van de Olympische Spelen. 'Onze Telesport redactie brengt 24 uur per dag nieuws en achtergronden rechtstreeks vanuit Peking. Dankzij de applicatie hebben gebruikers altijd en overal toegang tot die berichtgeving. Dichter op het nieuws kan bijna niet!'. Het mobiele netwerk van De Telegraaf maakt een stormachtige groei door. 'In een half jaar tijd is ons uniek bezoek per maand met meer dan 50% gestegen en het aantal pageviews ruimschoots verdubbeld. Vooral de laatste paar maanden gaat het enorm hard.'

Over Telegraaf Media Nederland

Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, WebRegio Media, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV'netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en - platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.





http://telegraaf.mobi/


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie (