Veel aandacht voor nieuwe site voor mensen met een coachingsvraag


UTRECHT, 20080730 -- Onlangs heeft coachtrack.nl haar virtuele deuren geopend voor het publiek en voor dit vernieuwende concept bestaat veel belangstelling vanuit de markt. Coachtrack pretendeert hèt platform en de meest complete database voor coachend Nederland aan te bieden.

Oprichter Maurice Luxembourg vertelt `Het idee achter Coachtrack is dat we een laagdrempelige en doeltreffende zoekmachine bieden aan mensen die begeleiding zoeken in de meest brede zin van het woord. Dat kan gaan om een voetbalteam die een sportcoach zoekt of om een manager die een loopbaanvraagstuk heeft. Nu gaat het vinden van een coach veelal via het `warme netwerk' en dat is jammer want daardoor blijven veel professionals onbekend bij een groter publiek. Daarnaast bestaat er op dit moment geen site waar mensen naar coaches kunnen zoeken en objectief het aanbod kunnen vergelijken. Coachtrack vult dit `gat' in deze sterk groeiende markt.'

Aan de naamsbekendheid van de site wordt veel aandacht besteed. Zo is topkok René, winnaar van het RTL programma `Mijn tent is top', ambassadeur voor de site en wordt er geadverteerd en geworven op coachingsgerelateerde evenementen en congressen.

'We merken dat binnen de coachingsbranche nog redelijk wat weerstand en onbekendheid bestaat tegen internet als advertentiemedium omdat de dienstverlening zo persoonlijk en persoonsgebonden is', geeft Annemarie van Luttikhuizen (mede oprichter) aan. `Dat is jammer, want voor veel mensen is internet wel dè manier om aan informatie te komen of het nu om persoonlijke zaken gaat of om iets anders. Mensen vinden via internet niet alleen een nieuwe auto, maar ook hun levenspartner'.

Beide oprichters hopen met dit initiatief coaching, de snelst groeiende dienstverlening in Nederland, in al haar facetten toegankelijk te maken voor een breder publiek en zo vraag en aanbod bij elkaar te brengen.





Ingezonden persbericht