Ingezonden persbericht

PERSBERICHT

31 juli 2008

Buitenlandse koffie valt Nederlandse vakantieganger slecht in de smaak

Vakantie in buitenland niet alleen maar leuk!

Vakantie betekent niet alleen maar genieten. Ruim een op de vijf Nederlanders ergert zich groen en geel aan het smakeloze 'bakkie troost' van hun gastland. Vakantiegangers die de hele dag aan het bellen zijn, vormen een nog grotere irritatiebron (72 procent). En ook een buitenlands biertje weten Nederlanders niet echt te waarderen. Voor veel Nederlanders, ruim een op de zes, is het namelijk begrijpelijk dat de beertender van thuis een prominent plekje krijgt in de kofferbak en op de camping. Dit zijn resultaten uit een representatief onderzoek naar vakantiebeleving onder vijfhonderd Nederlanders in opdracht van consumentenelektronicaspecialist ElectronicPartner (EP:).

Ruim een op de tien Nederlanders neemt het koffie(pad)apparaat van thuis mee. Overigens niet alleen voor eigen gebruik. "Het aanbieden van een kopje koffie, biedt de kans contact te maken met de buren op de camping," zegt ruim een op de zes Nederlanders. Ook al behoort de mobiele telefoon tot de standaard vakantie-uitrusting (86 procent), toch laten Nederlanders die juist het liefste thuis (een op de vijf). "Het meenemen van de telefoon zou alleen maar stress opleveren," aldus een op de zeven (14 procent). Wel zou een op de vijf Nederlanders het liefst de TV van thuis inpakken, om niet het favoriete programma te hoeven missen.

Vakantie niet om uit te rusten
Ook het buitenlandse levensritme, blijkt niet altijd in goede aarde te vallen bij de Hollanders. Want al is de vakantie vaak bedoeld om uit te rusten, toch gaat bij eenderde de wekker mee (33 procent). Dat geldt ook voor de föhn. Ook mannen willen graag dat hun haar goed zit op vakantie: een op de acht vertrekt niet zonder föhn naar zijn vakantieadres.

Over het onderzoek
ElectronicPartner laat regelmatig onderzoek doen onder Nederlandse consumenten om meer inzicht te krijgen in de attitude en het gedrag ten aanzien van consumenten-elektronica. De uitkomsten van het onderzoek helpen ElectronicPartner haar dienstverlening verder te verbeteren en producten te ontwikkelen die aansluiten op de behoeften van consumenten. Het onderzoek is uitgevoerd door onafhankelijk onderzoeksbureau Blauw Research onder 500 Nederlanders, algemeen Nederlands publiek, in de leeftijd van 18 jaar en ouder.

Over ElectronicPartner
ElectronicPartner Nederland B.V. is met circa 280 aangesloten winkels in Nederland en 5.000 winkels in zeven Europese landen een toonaangevende organisatie voor de consumenten- en huishoud elektronicabranche. EP: bestaat uit de formules EP:, ServicePartner en Sprinter Elektro en levert de aangesloten zelfstandige detaillisten diensten op het gebied van inkoop, distributie, reclame en marketing, opleiding en training, automatisering en marktonderzoek. Sinds kort is de eerste winkel geopend van een nieuwe formule: EP:FirstClass, een audio en video formule met de betere, kwalitatief hoogstaande Plasma/LCD's, DVD's, Audio, luidsprekers en tv-meubels. EP: staat voor service, kwaliteit, vakkennis en A-merken.

Een samenvatting van het onderzoeksrapport, inclusief verantwoording van de onderzoeksopzet, is hier beschikbaar. http://www.online-pr.nl/docs//ep/Onderzoeksrapport%20EP%20Vakantiebestemming%20def.pdf