Gemeente Venlo


Imagocampagne Venlo van start!

3-8-2008

Op zaterdag 2 augustus start de imagocampagne van Venlo onder de noemer VenLOVErtelt. Om 14.00 uur zal op de Markt voor het stadhuis in Venlo de officiële aftrap van de imagocampagne worden gegeven door burgemeester Bruls, samen met zoveel mogelijk Venlonaren.

De nadruk in deze eerste fase van de campagne, die ongeveer drie maanden duurt, ligt op de inwoners van Venlo. De Venlonaren zelf zijn de beste ambassadeurs van hun stad en krijgen bij de start van de campagne dan ook volop de gelegenheid om zelf bij te dragen aan een positief beeld van Venlo. In de tweede fase komen andere doelgroepen centraal te staan in de campagne.

VenLOVErtelt

Venlonaren krijgen tijdens deze eerste campagneperiode de mogelijkheid om hun eigen ambities voor de stad te delen met de rest van de gemeente. Op verschillende manieren wordt mensen een podium' geboden waarop ze over hun ambities kunnen vertellen, zodat ze daarmee ook zelf verantwoordelijk worden voor het imago van de stad. Dit alles gebaseerd op het gewenste imago van Venlo: een stad waar hele goede kansen liggen om samen te werken aan de toekomst. Het is de uitdaging aan inwoners, instellingen, bedrijven en aan de stad zelf om dit waar te maken. Te beginnen dus met het vertellen van deze ambities aan elkaar!

Venlo. Samen omarmen we de toekomst

Venlo kiest er zoals gezegd voor om zich te positioneren als een stad waar goede kansen liggen om samen aan de toekomst te werken, waar je je ambities waar kunt maken. Je kunt deze ambitie samenvatten als: Venlo. Samen omarmen we de toekomst.

Deze gedachtegang is visueel vertaald door VenLOVErrast, VenLOVErwelkomt, VenLOVErtelt, etc. De combinatie van Venlo en een werkwoord dus, visueel verbonden met het woord love'. Venlo heeft dus geen slogan, maar een steeds wisselende manier om verschillende doelgroepen te bereiken.

VenLOVErtelt' is de vervoeging waaronder de imagocampagne voor Venlo van start gaat.

VenLOVErtelt-caravan

Belangrijk onderdeel van VenLOVErtelt is de VenLOVErtelt-caravan. Dit is een opname-unit waarin mensen hun eigen ambitiefilmpje kunnen opnemen. Deze filmpjes zullen te zien zijn op de site www.venlovertelt.nl en enkele daarvan worden ook uitgezonden op Omroep Venlo. De caravan zal op 2 augustus in gebruik worden genomen door burgemeester Bruls samen met een Venlonaar. Daarna zal de caravan op verschillende plaatsen in de hele gemeente te zien zijn, zodat zo veel mogelijk mensen mee kunnen doen. Op 9 en 10 augustus staat de caravan ook op de Zomerparkfeesten. Andere data zijn te vinden op de website.

Daarnaast zullen er gedurende deze eerste campagneperiode onder meer posters in de stad hangen van Venlonaren die hun ambitie verwoorden, gecombineerd met spotjes op Omroep Venlo (tevens te zien op de website). Ook zullen er verschillende acties met een wedstrijdelement worden ingezet.

Vitale stad

Venlo wil worden (h)erkend als een stad waar ze voorop durven te lopen, en waar het prima wonen en werken is. Bijzonder in Nederland, uniek in de regio. Een gemeente waar hoogopgeleide professionals graag wonen, waar nieuwe bedrijven hun gekwalificeerde personeel weten te vinden, en een gemeente waar de huidige Venlonaren én de regio trots op zijn: hier gebeurt het.

We willen de stad vitaal houden. Mensen er met plezier laten wonen, nieuwe werkgevers en werknemers aantrekken en de toestroom van bezoekers verhogen.

Het merk Venlo

De imagocampagne gaat over Venlo in zijn geheel. Het gaat over Venlo als stad en gemeenschap, over de mensen, de bedrijven, de ruimte, het wonen, het centrum, de kansen en mogelijkheden die hier liggen. De imagocampagne wordt aangestuurd door de gemeente, maar onder toezicht van een externe stuurgroep met daarin een brede vertegenwoordiging uit het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties. De huisstijl die gebruikt wordt is speciaal hiervoor ontwikkeld en is de stijl van de stad', die gebruikt mag worden voor elk initiatief dat bijdraagt aan het gewenste positieve beeld van Venlo. De nog op te richten stichting Venlo Partners wordt licentiehouder van het merk Venlo inclusief de huisstijl. Naar verwachting wordt de stichting in het najaar opgericht.

Gemeentelijke herindeling