Time : 18:09:16
Date : 04 August 2008
Sender Name: Large Popmerchandising
Sparen: wel als het om een leuk t-shirt gaat
4 augustus 2008
Popmerchandisingsbedrijf LARGE introduceert een nieuw bonussysteem.
Het levert jonge kopers door sparen extra bestedingsruimte op.
'Wanneer het om tastbare spullen gaat, willen jongeren best over
sparen nadenken'.
Inzicht
'Jongeren hebben geld, maar sparen doen ze niet' kopte de Volkskrant
onlangs. Dat veel jongeren niet met geld om kunnen gaan is een vaak
gehoord geluid. Merchandiser 'LARGE' gelooft dat dat niet helemaal
waar is. 'Ze kunnen het wel, maar inzicht komt pas wanneer het om te
beginnen 'leuk' is om te doen' aldus Rob Willemse, van sales and
development bij LARGE.
Blijvende relatie
LARGE heeft als postorderbedrijf in bandmerchandising dagelijks met
jonge afnemers te maken. De producten die verkocht worden sluiten
direct aan op de leefwereld van 14 tot 24 jarigen; t-shirts, gadgets
en merkartikelen gaan als warme broodjes over de digitale toonbank.
Vier keer per jaar brengt LARGE een catalogus uit met daarin 204
pagina's aan nieuwe aanbiedingen. Een dergelijk overzicht van
aantrekkelijke waar stimuleert de impulsaankoop. Het laatste dat
LARGE echter wil, is haar klanten op langere termijn
teleurstellen. 'LARGE gaat voor een blijvende toppositie in
popmerchandising en dus denkt zij verder dan snelle verkoop alleen'
zegt Willemse.
Points
Het nieuwe bonussysteem geldt als een win-win situatie; de klant
koopt en verdient 'points'. De hoeveelheid points staan gelijk aan
een soort waardebon voor de volgende keer. De structuur is opgebouwd
in level A, B en C, waarbij C het niveau is waarbij je door eerdere
aanschaffen het meest te besteden hebt.
Leuk
'Het werken met levels doet denken aan een computerspel. Men vergeet
als het ware dat men bewust met zijn of haar bestedingspatroon om
gaat' legt Willemse uit.
De jongere heeft baat bij het opsparen van punten, en kiest bewust
waar hij koopt en waarom. Omgekeerd houdt LARGE op deze manier haar
klanten uiteraard binnen. In Duitsland is het bonussysteem een groot
succes. 'Het is niet alleen belangrijk om goed na te denken over
kortingen en bonussen, het is ook gewoon leuk' aldus de zegsman.
LARGE
LARGE Popmerchandising is een in Nederland en België gevestigd
postorderbedrijf dat zich richt op voornamelijk jongeren tussen de 14
en 24 jaar. LARGE is gespecialiseerd in muziekgerelateerde artikelen
zoals: cd's, posters, shirts, caps, tassen sierraden, dvd's, en
boeken. Ook biedt LARGE merkartikelen, zoals DC Shoes, Vans, Playboy,
Overzeas. Tevens heeft LARGE een breed assortiment aan movies,
figures, smokers artikelen, babyshirts, funshirts, fun artikelen en
gadgets.