Ingezonden persbericht

I amsterdam Card scoort dikke acht bij toeristen

ATCB verwacht dit jaar100.000 citycards te verkopen

De I amsterdam Card is in korte tijd populair geworden bij toeristen. De kaart geeft onder meer toegang tot de 26 belangrijkste musea van Amsterdam, een rondvaart door de grachten en ongelimiteerd gebruik van openbaar vervoer in Amsterdam. Gebruikers van de I amsterdam Card waarderen deze met een 8.2. Meer dan 90 procent zegt bovendien dat ze bij een volgend bezoek aan Amsterdam opnieuw de I amsterdam Card zullen aanschaffen. Dit blijkt uit een tevredenheidsonderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van Amsterdam Toerisme & Congres Bureau (ATCB).Ook Nederlandse bezoekers blijken steeds vaker gebruik te maken van de I amsterdam Card. ATCB verwacht dit jaar de mijlpaal van 100.000 verkochte kaarten te bereiken.

Naast toegang tot de 26 belangrijkste musea, een rondvaart door de grachten en ongelimiteerd gebruik van openbaar vervoer krijgt de kaarthouder 25% korting op tal van attracties en restaurants en kan hij gratis parkeren op de P+R-terreinen bij Amsterdam ArenA, Zeeburg, het Olympisch Stadion en Sloterdijk. De I amsterdam card voor 24, 48 of 72 uur kost respectievelijk ¤ 33, ¤ 43 en ¤ 53. Het totaltotale voordeel voor de houders van de I amsterdam Card loopt op tot meer dan 125 euro. De kaart is onder meer verkrijgbaar bij de VVV-kantoren in Amsterdam en op Luchthaven Schiphol, bij de VVV-kantoren in de regio, het GVB, en een groot aantal hotels en musea. Een uitvoerige beschrijving van de

I amsterdam Card is te vinden op www.iamsterdamcard.com

Tevredenheidsonderzoek

Het tevredenheidsonderzoek is in opdracht van ATCB als afstudeerproject uitgevoerd door Wendy Kok, studente aan de Hogeschool INHOLLAND in Haarlem. Hoewel meer dan 80% van de gebruikers aangeeft dat ze niets missen in het aanbod van de I amsterdam Card, bevat het onderzoek een aantal aanbevelingen voor verdere verbetering. Eén van de wensen is het verlenen van voorrang bij wachtrijen voor de topmusea en attracties en het opnemen van aanbiedingen in de regio rondom Amsterdam. ATCB wil proberen de aanbevelingen op afzienbare termijn te realiseren.