Univé hoofdsponsor Nationaal Jeugd Orkest

05/08/2008 08:27

UVIT

Univé Verzekeringen, onderdeel van verzekeraarscombinatie Univé-VGZ-IZA-Trias, wordt hoofdsponsor van het Nationaal Jeugd Orkest (NJO). De verzekeraar verbindt tot eind 2009 haar naam aan alle uitingen en activiteiten van het NJO, waaronder de NJO Summer Academy en de Internationale Muziekzomer Gelderland.

Het NJO organiseert 's zomers de NJO Summer Academy, een internationale orkest- en ensembleacademie, waarvoor jaarlijks meer dan 200 musici naar Nederland komen. Het betreft zeer getalenteerde muziekvak-studenten tussen de 18 en de 28 jaar. In drie weken tijd studeren ze onder leiding van gerenommeerde dirigenten en docenten zeven verschillende programma's in, o.a. voor kamerorkest, voor groot symfonieorkest en moderne-muziekensemble.

Deze programma's worden vervolgens tijdens concerten in binnen- en buitenland ten gehore gebracht. Dit jaar zijn er concerten in Amsterdam (Concertgebouw), Brugge, Berlijn, Keulen en Essen. Daarnaast organiseert het NJO ook jaarlijks zelf een festival, de Internationale Muziekzomer Gelderland. Tijdens dit festival worden er enkele weken lang op allerlei plaatsen in Gelderland concerten gegeven.

Maandagavond trad een van de orkesten uit de NJO Summer Academy op in het Amsterdamse Concertgebouw. Na afloop werd in bijzijn van de musici de tweejarige sponsorovereenkomst tussen Univé Verzekeringen en het NJO getekend. De handtekeningen werden gezet door Edwin Velzel, voorzitter van de Raad van Bestuur van Univé en Sylvia Tóth, bestuursvoorzitter van het NJO.

"Verzekeren is wat ons betreft meer dan hulp bij pech of ziekte alleen", aldus Edwin Velzel. "Wij zien graag dat mensen lekker in hun vel zitten en willen ook op dit front ons steentje bijdragen. Ontspanning en vermaak zijn belangrijke ingrediënten voor een gezonde geest in een gezond lichaam; vandaar dat wij initiatieven en activiteiten op dit gebied van harte steunen."

"Het NJO past perfect in dit plaatje. Het orkest biedt enerzijds jonge topmusici een platform om ervaring op te doen, en zorgt er anderzijds voor dat een breed publiek van hun kunsten kan genieten. Op deze manier inspireert, coacht en vermaakt het NJO jaarlijks vele mensen en draagt het actief bij aan het welzijn van onze samenleving. Als Univé sluiten we ons daar graag bij aan."

Sylvia Tóth, voorzitter van het NJO: "We zijn er trots op dat een goede en betrouwbare partner als Univé haar naam wil verbinden aan de activiteiten van het NJO. De financiële paragraaf van het contract is voor ons uiteraard interessant, maar zeker zo belangrijk is het dat Univé ons in contact brengt met haar klanten. Voor het NJO is het vinden van nieuw publiek van groot belang en het is geweldig dat we daarbij gebruik kunnen maken van de knowhow van Univé op het gebied van marketing en PR. Het is duidelijk dat Unive het maatschappelijk ondernemerschap serieus neemt. Wij voelen ons partner in de ware zin van het woord.'





http://www.uvit.nl/