Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

95% van ondernemers geen weet van waarde eigen bedrijf Kostenloze waardescan Booming Business biedt uitkomst

Hilversum, 5 augustus 2008 - Slechts een schamele 5% van alle zelfstandige ondernemers weet exact wat de waarde van het eigen bedrijf is. Dat terwijl 48% van de ondernemers er van overtuigd is het eigen bedrijf ooit te verkopen en 43% die stap overweegt. Deze opvallende cijfers zijn het resultaat van een onderzoek onder ruim 1.000 ondernemers uit het MKB dat interactief mediabedrijf Advance op het platform Booming Business deed. Op dit platform vinden ondernemers nu een online waardescan. Binnen enkele minuten geeft deze onlangs vernieuwde scan antwoord op de vraag 'Wat is mijn bedrijf waard?'

Veel Nederlanders zien het opzetten van een eigen bedrijf als de enige manier om onafhankelijk én bovengemiddeld rijk te worden. De verkoop van het bedrijf Marktplaats aan eBay voor 225 miljoen euro staat iedere ondernemer nog vers in het geheugen. Ruim 90% van alle zelfstandige ondernemers stuurt op den duur dan ook aan op de verkoop van het eigen bedrijf of ziet dit in ieder geval als reële optie. Een andere reden om het eigen bedrijf van de hand te doen is het gebrek aan vrije tijd. Ruim 50% van de ondervraagde ondernemers geeft aan dat door het ondernemerschap vrije tijd - en uiteindelijk ook gezondheid - structureel onder druk komen te staan.

Tips voor waardeverhoging
De kostenloze waardescan op het interactieve platform Booming Business biedt uitkomst bij het inschatten van de waarde van een bedrijf. Aan de hand van een aantal gerichte vragen kunnen ondernemers het bedrag berekenen dat de verkoop van het eigen bedrijf kan opleveren. Inmiddels weten ruim 15.000 ondernemers dankzij de waardescan wat hun eigen bedrijf waard is. Maar Booming Business omvat meer dan een waardescan alleen. Het platform informeert ondernemers maandelijks over hoe de bedrijfswaarde mee verandert met economische ontwikkelingen. Daarbij adviseert het platform ondernemers over manieren om de waarde van het eigen bedrijf te verhogen. Bijvoorbeeld door kosten te besparen en efficiënter met de financiering en personeel om te gaan.

Advance & Sprout
Om de bekendheid van Booming Business te vergroten en een bredere content te kunnen bieden, is Advance een strategische samenwerking aangegaan met Sprout. Net als Booming Business inspireert en ondersteunt Sprout ondernemers bij het runnen en uitbouwen van hun bedrijf. Sprout en Booming Business bundelen nu de krachten om via een breed online en offline platform een interactieve relatie op te bouwen met ondernemers.

Over Advance (http://www.advance.nl)
Advance is een interactief mediabedrijf gevestigd in Hilversum en opgericht in 1995. In korte tijd is Advance uitgegroeid tot marktleider op het gebied van interactieve media in Nederland. Advance is onder meer bekend van platforms als Je Echte Leeftijd, Verjaardagsalarm en Waarde van je Woning en beschikt over een kwalitatief bereik van circa 2,5 miljoen consumenten.


---

Voor meer informatie en/of interviews kunt u contact opnemen met: Advance:
T.a.v. Dionne Schulf - PR & Communicatie Manager
Telefoon: +31 (0) 6 -54 22 61 51
E-mail: dionne.schulf@advance.nl


---- --