Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Consumenten waarderen chat zorgverzekeraar AnderZorg met een 7,6

Amsterdam, 5 augustus 2008 --- De chat wordt een steeds populairder en geliefder communicatiemiddel. Zo merkt ook zorgverzekeraar AnderZorg. Al bijna twee jaar voorzien medewerkers klanten en niet-klanten via de chat van snelle antwoorden en een direct contact. De zorgverzekeraar ging hiervoor in zee met chatsoftwareontwikkelaar LiveCom.

De chattoepassing van LiveCom maakt het mogelijk om met één druk op de knop direct in contact te komen met een medewerker van AnderZorg. De webbezoeker hoeft hier niets voor te downloaden of te installeren. LiveCom speelt met deze toepassingen in op een behoefte bij dienstverleners die met name online veel klantcontacten afhandelen.

De live business chat is de afgelopen jaren in sneltreinvaart doorgebroken in branches als die van webwinkeliers, financiële dienstverleners en de overheid. De bereikbaarheid van organisaties, en hun serviceniveau - zeker als het gaat om online bestellingen - moeten immers steeds beter aansluiten bij de wensen van consumenten.

AnderZorg ervaart de voordelen van doelgericht direct online klantcontact. Onze doelgroep is heel internetminded , aldus Erwin Duursma, marketingmanager bij Menzis. Chat is dan een optimale manier om vragen van klanten te beantwoorden. Ten eerste wordt de chatmogelijkheid door onze klanten zeer gewaardeerd. En ten tweede: iemand die via onze site contact met ons opneemt zal het antwoord op zijn eigen vraag sneller vinden en dat scheelt ons kosten. En daar draait het bij een prijsvechter als AnderZorg allemaal om', concludeert Duursma.

De zorgverzekeraar wil zich met de snelle communicatiemogelijkheid onderscheiden van andere aanbieders. Klanten kunnen via de site, met één klik van de muis, chatten met een agent van AnderZorg. De medewerkers die de chat bemannen, krijgen vooral veel gerichte vragen over tarieven en vergoedingen. De ervaringen van zowel de medewerkers als de klanten zijn erg positief. De chat wordt vooral geprezen om het directe en snelle karakter.

Consumenten die na afloop het chatgesprek kunnen waarderen met een cijfer, gaven in de maand juli gemiddeld een 7,6.

AnderZorg is een label van Menzis dat voornamelijk via internet werkt. Voor meer informatie, zie www.anderzorg.nl.

Over LiveCom

LiveCom is in Nederland marktleider op het gebied van livecommunicatie en online conversieoplossingen. De conversieoplossingen maken het voor bedrijven mogelijk om online bezoekers te identificeren en pro-actief te benaderen en daarmee de verkoop, de klanttevredenheid en het vertrouwen te verbeteren terwijl gelijktijdig kosten worden bespaard. Klanten waaronder ABN AMRO, ANWB, Interpolis, Fortis ASR, OHRA, Postbank en Wehkamp hebben de LiveCom-producten en oplossingen geïmplementeerd om het rendement van hun marketing en e-commerce-investeringen sterk te verhogen.

De oplossingen van LiveCom kenmerken zich door een gebruiksvriendelijke, volledig webbased gebruikers interface en een hoge toegankelijkheid, stabiliteit en betrouwbaarheid. Zo biedt LiveCom de enige live business chat toepassing die iedereen zonder plugins kan gebruiken. Het brede aanbod van verschillende communicatiekanalen en optionele modules zoals video- en spraakcommunicatie, het delen van webformulieren en webpagina s, het meten van bezoekerconversies en integraties met bestaande e-commerce en CRM toepassingen maakt de propositie van LiveCom uniek. Voor meer informatie, zie www.livecom.net

Voor meer informatie voor de pers
Anke van Heerebeek
Lubbers & De Jong
T: 020 421 0565
E: anke@l-dj.nl