Provincie Noord-Holland

Datum

5-8-2008

Onderwerp

Provincie in zee met nieuwe partner voor toeristische marketing en promotie

Britta Adema

De provincie Noord-Holland gaat vanaf 2009 voor de toeristische marketing en promotie van de provincie samenwerken met een nieuwe partner. Na een procedure, gehouden volgens de richtlijnen van de Europese aanbesteding, is de Noord-Hollandse Compagnie als beste uit de bus gekomen. Doel van de promotie is toename van het aantal overnachtingen en toename van het dagtoerisme in Noord-Holland, net als de toeristische bestedingen tijdens het bezoek en de werkgelegenheid.

De Noord-Hollandse Compagnie is een combinatie van HDC Media, Het Hollands Hooggebergte, HR media en Zilte Zaken. Zij streeft nadrukkelijk naar samenwerken met lokale en regionale partijen.

Verfrissende nieuwe campagne
De Noord-Hollandse Compagnie biedt een verfrissende campagne, met de ambitie om Noord-Holland toeristisch neer te zetten als dé watersportprovincie van Nederland en hét watersportgebied van Europa. De Noord-Hollandse Compagnie ziet mogelijkheden om Noord-Holland te plaatsen in het rijtje van toeristische trekpleisters als Toscane, Cornwall en de Provence. Dit alles moet leiden tot een toename van het aantal overnachtingen (1 tot 2 miljoen in vijf jaar) in Noord-Holland en een stevige impuls aan recreatie en dagtoerisme in eigen provincie, met een positief effect op de toeristische bestedingen en de werkgelegenheid.


1 miljoen voor marketing en promotie
De provincie besteedt aan de marketing en promotie van Noord-Holland jaarlijks een bedrag van 1 miljoen euro. Het contract tussen de provincie en de nieuwe partner wordt aangegaan voor de periode 2009-2010, met mogelijke verlenging van twee jaar. Toerisme Noord-Holland (onderdeel Amsterdam Toerisme & Congres Bureau) maakt het lopende contract, dat t/m 31-12-2008 loopt, verder af.

Het contract tussen de provincie Noord-Holland en de Noord-Hollandse Compagnie wordt op 20 augustus tijdens de Tall Ships Race ondertekend door Jaap Bond, Gedeputeerde Economie, Landbouw en Toerisme.