De Telegraaf en Hyves lanceren Olympische Spelen platform

06/08/2008 10:25

Telegraaf Media Nederland

Vanaf vandaag gaat de Olympische Spelen Hyve van start. De Telegraaf en Hyves creëren samen een unieke verzamelplaats met nieuws en achtergronden rondom de Olympische Spelen.

Centraal staat de olympischespelen.hyves.nl. Op deze pagina wordt een overzicht getoond van alle Nederlandse olympiërs met een Hyves-account, het laatste nieuws en achtergronden vanuit Peking en een uitgebreide agenda van alle evenementen waar de Nederlandse sporters aan deelnemen.

De Telesport-redactie van De Telegraaf verzorgt middels dagelijkse blogs een uniek beeld vanuit onder andere het perscentrum in Peking, op locatie tijdens wedstrijden of vanuit het Holland Heineken House. De Olympische Spelen Hyve wordt deels ter plekke vanuit Peking, deels vanuit de redactie in Amsterdam beheerd.

De Hyves-pagina heeft een directe koppeling naar het poulespel "Telesport Peking Poule". Na de successen van de Telesport EK Poule en TourPoule met in totaal meer dan 250.000 deelnemers, is nu ook een Peking Poule opgericht.

Yme Bosma, Manager Business Development & Partnerships bij Hyves: "De samenwerking met Telesport biedt onze Hyvers de mogelijkheid om op persoonlijke wijze bij de Olympische Spelen betrokken te worden. Door reporters, sporters en supporters bij elkaar te brengen onstaat een uniek platform waarop zij met elkaar kunnen interacteren. Zo kunnen Hyvers bijvoorbeeld direct doorklikken naar het Hyves-profiel van een Olympische sporter wanneer ze deze succes willen wensen of willen feliciteren met een behaalde medaille".

Thijs van Pinxteren, Channel Manager sport bij De Telegraaf: "Niet eerder hebben onze redacteuren via deze weg een blik achter de schermen van een groot sportevenement gegeven. Het is een mooi voorbeeld van hoe redactiekracht en een sociaal netwerk de krachten kunnen bundelen. De eerdere succesvolle samenwerking met Hyves tijdens EK voetbal en Tour de France heeft de basis gelegd voor dit nieuwe redactionele experiment."

Over Telegraaf Media Nederland

Telegraaf Media Nederland is onderdeel van TMG (Telegraaf Media Groep) en omvat de Nederlandse activiteiten van TMG: Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, Basismedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, WebRegio Media, Pilarczyk Mediagroep, Telegraaf Productiehuis en Librium TV. In totaal exploiteert Telegraaf Media Nederland meer dan honderd printtitels, even zoveel websites, diverse 'out of home TV'netwerken en een aantal videoproductiehuizen. Dat maakt Telegraaf Media Nederland het eerste complete mediahuis van Nederland, met verschillende mediamerken en - platformen, die onmisbaar zijn voor consument en adverteerder.

Over Hyves

Met per maand 6,5 miljoen unieke bezoekers en meer dan 3,5 miljard bekeken pagina's is Hyves Nederland's drukst bezochte website. Het netwerk is in september 2004 opgericht door Koen Kam, Floris Rost van Tonningen en Raymond Spanjar. Kijk voor meer informatie op http://www.hyves.nl.





http://olympischespelen.hyves.nl


Noot voor de redactie:


Noot voor de redactie (