Ingezonden persbericht



- PERSBERICHT -

Enquête Marie Claire Seks op het werk: lekker maar niet lonend

Hoofddorp, 6 augustus 2008 - Meer dan de helft van de werkende vrouwen heeft wel eens seksueel contact gehad met een collega. En 70% vond dat een plezierige ervaring. Van 'carrièreseks' is zelden sprake. Bij slechts 2% leidde het contact tot een loonsverhoging. Dat blijkt uit een enquête van maandblad Marie Claire onder haar lezers.

Ruim 60% van de vrouwen vindt flirten op het werk een leuk tijdverdrijf. En bijna iedereen - 87% - doet het ook af en toe. Ruim 74% van de vrouwen is ooit stiekem verliefd geweest op een collega. 55% fantaseert wel eens over seks met een collega en iets meer dan de helft heeft ook daadwerkelijk seksueel contact gehad met iemand van het werk.

Met de baas
Indecent proposal: ga je met je zeer aantrekkelijke baas naar bed in ruil voor promotie? 13% van de vrouwen zegt van wel. Maar als de baas minder aantrekkelijk is, zegt nog maar 4% ja. Slechts 2% van vrouwen met sekservaringen op het werk is er financieel beter van geworden.

Extra sexy
Bijna 60% van de vrouwen kleedt zich wel eens extra sexy om indruk te maken op een collega. Van de vrouwen die seks hebben gehad met iemand van het werk deed 38% het op het werk zelf. En 35% had op dat moment een vaste partner en pleegde dus overspel.

Geen probleem
Seks met een collega hoeft overigens geen problemen voor het werk op te leveren. 55% van de vrouwen vindt dat je nog prima zakelijk met elkaar kunt samenwerken na seksueel contact.

Flirt Top 6
Flirten - bijna alle vrouwen doen dus op het werk. Maar hoe? De Flirt Top 6: 79% flirt door oogcontact te maken
47% flirt door iets liefs of stouts te zeggen
39% flirt per e-mail
37% flirt per sms
37% flirt door zich sexy te kleden
28% flirt door zich verleidelijk te bewegen

Het nummer van Marie Claire met de complete uitslag ligt vanaf 7 augustus in de winkel.

Over Marie Claire
Marie Claire is een maandblad voor vrouwen van 25 t/m 40 jaar die geïnteresseerd zijn in het leven van andere vrouwen in deze wereld. In Marie Claire vindt de lezeres wat ze zoekt: haar eigen omgeving en de maatschappij om haar heen, emoties, informatie, veel mode en beauty, woon- en reisideeën. De Nederlandse Marie Claire is een dochter van de Franse Marie Claire en bestaat 19 jaar. Kijk ook op www.marieclaire.nl.

Over Sanoma Uitgevers
Sanoma Uitgevers B.V. is met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever in Nederland. In 2007 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen - Sanoma Magazines Netherlands - een omzet van 539,8 miljoen euro. In Hoofddorp werken circa 1100 medewerkers op redacties en ondersteunende afdelingen. Bij de dochterondernemingen Sanoma Men's Magazines, Jonge Gezinnen, Mood for Magazines en ilse media werken nog eens ruim 750 medewerkers. Meer informatie over Sanoma Uitgevers: www.sanoma-uitgevers.nl.

Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met meer dan 300 tijdschriften in 13 landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (

Ingezonden persbericht