Ingezonden persbericht


Z@PP%20%20I%20%20Groepsportret%20van%20de%20Z@PPers%20als%20jpg.EML/1_mu ltipart_xF8FF_2_Z@PP_Z@PPers-groepsportret.jpg/C58EA28C-18C0-4a97-9AF2-0 36E93DDAFB3/Z@PP_Z@PPers-groepsportret.jpg?attach=1

Persbericht

Hilversum, 10 augustus 2008

TELEVISIEKIJKEN WORDT NU ECHT LEUK!

Z@PP INTRODUCEERT NIEUWE HOOFDROLSPELERS: B.B., SPARK, LIZZ, CHICA EN

OLEC

Wie de afgelopen weken naar het jeugdnet van de Publieke Omroep heeft gekeken, heeft ze waarschijnlijk al opgemerkt: de vreemde voetstappen in het beeld. Het zijn de eerste stappen van B.B., Spark, Lizz, Chica en Olec. Dit vijftal staat centraal in de nieuwe styling van Z@PP. Vanaf 11 augustus stellen deze Z@PPERS zich officieel voor en vanaf 18 augustus is de restyling van Z@PP volledig doorgevoerd op televisie en online.

De Z@PPERS, hebben allemaal hun eigen uiterlijke kenmerken en karakter. B.B. is de wijste van het stel. Hij heeft gevoel voor rechtvaardigheid, maar wordt wel het laatste gekozen bij sport. Hij kan vliegen met zijn propeller, hoewel hij vaak scheten laat en daardoor soms uit koers vliegt. B.B. is een combinatie van twee dieren: hij is deels big en deels bij. Spark is de bink van het stel, altijd haantje de voorste. Hij is overweldigend en heeft een overdosis energie. Altijd vrolijk, maar erg happig. Samenstelling: Deels hond, deels haai. Lizz steekt haar neus in allerlei zaken en verslikt zich daar soms letterlijk in. Zij helpt, maar soms vanuit eigenbelang. Haar samenstelling: deels gecko, deels miereneter en deels kameleon. Olec is de goeie sul, beresterk, maar niet de slimste en erg onzeker waardoor hij al kan schrikken van zijn eigen schaduw. Samenstelling: deels gorilla, deels marsupilami. Chica is een geraffineerde uitdagende, maar oh zo gevoelige diva die weet wat ze wil. Ze kan hysterisch schreeuwen als ze haar zin niet krijgt. Samenstelling: deels octopus, deels tijger. De vijf Z@PERS zijn onderdeel van een geheel vernieuwde styling van Z@PP. De nieuwe vormgeving kenmerkt door een stoer logo en krachtig groen kleurgebruik.

De herpositionering is een logische stap in de strategie van de publieke jeugdtelevisie. Jeroen Kramers, manager marketing en promotie: "Twee jaar geleden is Z@PP als aparte merknaam voor de oudere kinderen geĂŻntroduceerd. Z@ppelin werd daarmee nadrukkelijker het domein voor de jonge kinderen. Met deze aanscherping wordt Z@PP uitdagender. Z@PP zoekt grenzen op, heeft humor en is een aantrekkelijk platform voor kinderen van de hoogste klassen van de basisschool. In combinatie met de sterke programmatitels als Spangas (NCRV), Klokhuis (NPS), Willem Wever (NCRV), Het Jeugdjournaal (NOS) Junior Songfestival (AVRO) en nieuwe programma's als Snuf de Hond (EO), Baasjes (KRO) en Zoutvloed (VPRO) heeft Z@PP een duidelijke en sterke propositie".

Vanaf 18 augustus wordt ook de geheel vernieuwde website (www.zapp.nl) gelanceerd. Met daarop onder andere alle informatie over de programmering van het nieuwe seizoen.