Gemeente Lochem


Problemen huishoudelijke verzorging in zomervakantie

Sinds het begin van de zomervakantie blijken met name de grotere zorgaanbieders, te weten Carinova en Sensire, tijdens de vakantiemaanden problemen te hebben met het leveren van huishoudelijke verzorging. Deze problemen zijn tweeledig:
* niet voor alle cliënten kan gedurende de periode dat de hulp op vakantie is vervanging worden geregeld;
* nieuwe klanten voor huishoudelijke verzorging moeten langer dan gebruikelijk wachten op zorg.

De oorzaken voor deze problemen zijn:

* onvoldoende aanbod van vakantiekrachten die de reguliere hulpverleners kunnen vervangen tijdens hun vakanties;
* onvoldoende aanbod van personeel voor de invulling van de zorguren voor nieuw cliënten.

Zowel de gemeente als de zorgaanbieders doen hun uiterste best om deze problemen tot het minimum te beperken. De gemeente kan zelf geen zorg leveren. Dit is een taak van de gecontracteerde zorgaanbieders. Deze zorgaanbieders proberen allemaal zo snel mogelijk goede zorg te leveren, maar dit is helaas gedurende de vakantieperiode niet altijd mogelijk. Wanneer u voor problemen met het leveren van huishoudelijke verzorging contact opneemt met het Wmo-loket van de gemeente Lochem, kunnen wij niet altijd een adequate en snelle oplossing bieden.

Bent u al klant bij een zorgaanbieder en ervaart u problemen op het gebied van huishoudelijke verzorging, dan adviseren wij u om hierover contact op te nemen met uw zorgaanbieder. Zij zijn bereikbaar op de volgende telefoonnummers:

Sensire 0900-8856 (lokaal tarief);
Carinova 0900 - 8662 (lokaal tarief);
Stichting Zorgcombinatie Marga Klompé 0573 - 289 600; Vérian 0900 - 9255 (lokaal tarief);
Thuiszorg Service Nederland 0546 - 486 440.