Gemeente Diemen


Diemen introduceert raadsvrouw

Burgers van Diemen die complexe maatschappelijke, juridische of financiële vraagstukken tegenkomen, kunnen sinds kort een beroep doen op een raadsvrouw.
Dat is een nieuwe functie in de maatschappelijke dienstverlening. De raadsvrouw biedt ondersteuning en hulp aan Diemenaren die dreigen vast te lopen in hun contacten met instanties of de gemeente. De gemeente heeft deze functie op verzoek van de gemeenteraad in het leven geroepen, omdat ze merkte dat in de bestaande ondersteuning zaken als familierecht, arbeidsrecht en ook deskundigheid over financiële regelingen minder werden ingevuld. In gevallen waarbij betrokken instanties naar elkaar verwijzen, kunnen de burgers een beroep doen op ondersteuning van de raadsvrouw.

Gratis en onafhankelijk
De functie van raadsvrouw wordt ingevuld door MaDi, de maatschappelijke dienstverlener in Diemen. Ze werkt onafhankelijk en de dienstverlening is gratis. Ze is in te zetten voor informatie over wetten en regels, voor hulp bij formulieren of bezwaarschriften, voor ondersteuning bij geschillen met belastingdienst of uitkeringsinstantie, voor vragen over sociale zekerheid, WMO, ontslag, huurtoeslag, kinderopvang, studiekosten etc.
De raadsvrouw in Diemen is bereikbaar via het Centraal Servicepunt aan de Burgemeester van Tienenweg 24 in Diemen. Er is een inloopspreekuur op maandag en vrijdag van 9 tot 11 uur en een telefonisch spreekuur op maandag, woensdag en vrijdag tussen 12 en half 1 via 020 - 3141841.
---

Postadres:
Gemeente Diemen
Postbus 191
1110 AD
Diemen

Bezoekadres:
D.J. Den Hartoglaan 1
Tel.: (020) 314 46 44
Fax: (020) 314 46 35
E-mail: info@diemen.nl

---