Gemeente Diemen
Diemen introduceert raadsvrouw
Burgers van Diemen die complexe maatschappelijke, juridische of
financiële vraagstukken tegenkomen, kunnen sinds kort een beroep doen
op een raadsvrouw.
Dat is een nieuwe functie in de maatschappelijke dienstverlening. De
raadsvrouw biedt ondersteuning en hulp aan Diemenaren die dreigen vast
te lopen in hun contacten met instanties of de gemeente.
De gemeente heeft deze functie op verzoek van de gemeenteraad in het
leven geroepen, omdat ze merkte dat in de bestaande ondersteuning
zaken als familierecht, arbeidsrecht en ook deskundigheid over
financiële regelingen minder werden ingevuld. In gevallen waarbij
betrokken instanties naar elkaar verwijzen, kunnen de burgers een
beroep doen op ondersteuning van de raadsvrouw.
Gratis en onafhankelijk
De functie van raadsvrouw wordt ingevuld door MaDi, de
maatschappelijke dienstverlener in Diemen. Ze werkt onafhankelijk en
de dienstverlening is gratis. Ze is in te zetten voor informatie over
wetten en regels, voor hulp bij formulieren of bezwaarschriften, voor
ondersteuning bij geschillen met belastingdienst of
uitkeringsinstantie, voor vragen over sociale zekerheid, WMO, ontslag,
huurtoeslag, kinderopvang, studiekosten etc.
De raadsvrouw in Diemen is bereikbaar via het Centraal Servicepunt aan
de Burgemeester van Tienenweg 24 in Diemen. Er is een inloopspreekuur
op maandag en vrijdag van 9 tot 11 uur en een telefonisch spreekuur op
maandag, woensdag en vrijdag tussen 12 en half 1 via 020 - 3141841.
---
Postadres:
Gemeente Diemen
Postbus 191
1110 AD
Diemen
Bezoekadres:
D.J. Den Hartoglaan 1
Tel.: (020) 314 46 44
Fax: (020) 314 46 35
E-mail: info@diemen.nl
---