Ingezonden persbericht

Wannahaves start samenwerking met Tudou, grootste videosite van China

Naast 46 andere landen is Wannahaves nu ook actief in China

Hilversum, 14 augustus 2008

Wannahaves Holding is een samenwerking aangegaan met Tudou, de grootste videosite van China. Maandelijks worden er via Tudou.com 15 miljard minuten video gestreamd. Met deze samenwerking wil Wannahaves een grotere internationale naamsbekendheid creëren en de brede internationale doelgroep beter voorzien van online video's. De samenwerking met Tudou werd eerder aangekondigd tijdens het China new media event te Maarssen. Naast China was Wannahaves al in ruim 46 landen actief. Voor meer informatie: www.wannahaves.com

Online video's

Uit onderzoek blijkt dat online video's het erg goed doen en via het internet veelvoudig worden bekeken. In China wordt er zelfs meer naar video's op het internet gekeken dan op de televisie. Tevens is het aantal mensen in China dat toegang heeft tot internet, via de computer en/of mobiel, erg groot. Wannahaves wil deze groep, in samenwerking met Tudou, beter bereiken en kunnen voorzien van video items. Richard de Booij, CEO van Wannahaves: "Door middel van deze samenwerking zien wij zeer goede mogelijkheden om nog beter te kunnen inspelen op de wensen van de kijkers van onze online video's. Wannahaves wil graag met de enorme Chinese markt meegroeien en is daarom druk bezig met het opzetten van een Chinese dependance om vanuit daar diverse items te kunnen opnemen en deze vervolgens aan een groot publiek te kunnen tonen." Een voorproefje van de Chinese samenwerking met Wannahaves is te vinden op www.tudou.com/home/wannahaves

Toekomst

Naast de samenwerking met Tudou is Wannahaves het afgelopen jaar diverse, zowel nationale als internationale, samenwerkingsverbanden aangegaan. Onder andere MSN, Netlog, Myspace en Metacafe moeten zorgen voor de verdere uitbereiding van de internationale naamsbekendheid van Wannahaves en een beter bereik van de doelgroep.

Over Wannahaves

Wannahaves ging in september 2000 van start als televisieprogramma. In het programma werden lifestyle producten, reizen en gadgets onder de aandacht gebracht. In 2007 maakte het bedrijf de keuze voor 100 procent aanwezigheid op internet en stapte over van broadcasting naar broadbandcasting. Wannahaves toont elke dag nieuwe video's over de allernieuwste gadgets, games, lifestyle en de laatste technologische ontwikkelingen. Het richt zich voornamelijk op het mannelijke geslacht en toont video's over producten die zij willen hebben. Zoals de nieuwste mobieltjes, notebooks, games, audio & hifi, camera's, horloges, events en 'places-to-be'. De website van Wannahaves (82% van de bezoekers is man) heeft maandelijks 400.000 bezoekers, is zeer internationaal gericht en is te bezichtigen in 24 talen. Wannahaves onderscheid zich van andere videosites doordat ze eigenaar zijn van alle getoonde content, Wannahaves produceert alle video's immers zelf. Voor meer informatie: www.wannahaves.com.