Ingezonden persbericht


Persbericht

Verlangen naar de schoolbanken neemt toe

~ SchoolBANK.nl doorbreekt 4 miljoen ledengrens ~

Amsterdam, 14 augustus 2008 -- Hoe meer mensen de schoolbanken achter zich laten, hoe harder ze ernaar terugverlangen. Website SchoolBANK.nl zag het afgelopen jaar een enorme groei in het aantal leden dat zich actief aanmeldde op de site om zo weer in contact te kunnen komen met oud-klasgenoten. De site verwelkomde recent haar 4 miljoenste lid.

Schoolvrienden en jeugdliefdes
Op de site die in 2002 werd opgericht, zijn alle scholen van Nederland terug te vinden. De leden zijn allemaal op zoek naar de mensen die een rol speelden in hun jeugd. Ook het plaatsen en uitwisselen van oude klassenfoto's is een groot succes onder de leden van de social networking site. Daarnaast zijn de nodige succesverhalen te vinden van mensen die hun lang uit het oog verloren vrienden of jeugdliefde weer terug hebben gevonden. De site blijkt ook voor reünies een handig hulpmiddel. Organisatoren maken dankbaar gebruik van de mogelijkheid om in één keer een heel oud-leerlingenbestand te kunnen bereiken.

4 miljoen
Het 4 miljoenste lid is de 40-jarige Linda Suurland uit Krommenie: 'Ik was vooral benieuwd hoe het mijn oud-klasgenoten verging. Door SchoolBANK heb ik sinds kort weer contact met een oude middelbare schoolvriendin. Omdat ik de ledenteller op 4 miljoen heb gezet, heb ik een SchoolBANK plus abonnement gekregen en kaartjes voor 'Ciske de Rat de musical'. Ik ben van plan daar samen met die vriendin naartoe te gaan.'

In het afgelopen jaar is het ledenaantal van de site gestegen met 700.000 mensen. Ook het aantal unieke bezoekers is toegenomen van 1,3 miljoen naar 2,4 miljoen per maand. De gemiddelde SchoolBANK-gebruiker is tussen de 25 en 55 jaar oud.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Beeldmateriaal is op te vragen via de volgende link: http://marketing.ilsemedia.nl/Schoolbank

Over ilse media groep

Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van 160 websites, waaronder Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl bereikt ilse media ca 80 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de vrouwen- en woonsites van Sanoma Uitgevers, de Jonge Gezinnen sites en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Het hele ilse media netwerk heeft per maand meer dan een miljard pageviews.

Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers. Met bijna 80 publiekstijdschriften (inclusief bijbehorende extensies en evenementen) en ruim 200 websites is Sanoma Uitgevers de grootste multimediale uitgever in Nederland.

Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl



Ingezonden persbericht