Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

LogMeIn integreert nu met Mission Critical Helpdesk en IT-ondersteunende tools

Amsterdam / Woburn, Mass. - 15 augustus 2008 - LogMeIn, Inc., lanceert een gestandaardiseerde set met web services, LogMeIn Rescue API. Deze set voorziet ondersteunende technici van de mogelijkheid om processen te stroomlijnen en hun effectiviteit en snelheid te vergroten. De lancering van deze Application Programming Interface (API) maakt het mogelijk dat het on-demand support tool, LogMeIn Rescue makkelijk geïntegreerd kan worden in bestaande helpdeskomgevingen, CRM en Support Management Systemen.

LogMeIn Rescue is een webgebaseerde ondersteunende tool die het mogelijk maakt dat medewerkers van Helpdesks en IT professionals toegang krijgen tot een computer, het probleem kunnen vaststellen en dat ook kunnen oplossen op afstand. Dit alles is mogelijk zonder van tevoren ingestelde software bij de computer die assistentie vereist. LogMeIn Rescue s nieuwe integratie services verstrekt IT- en ondersteunende organisaties toegang tot zowel hun van afstand ondersteunende service als de sessiegegevens. Dit gebeurt via een set van standaard webservices die toegankelijk zijn via SOAP, HTTP GET- en HTTP Postmethodes. Gebruikers kunnen nu gemakkelijk onsite systemen en legacy IT-ondersteunende applicaties verbinden met LogMeIn Rescue.

Het leveren van on-demand ondersteuning op afstand helpt organisaties om beter tegemoet te komen aan hun groeiende behoeftes aan flexibele en gestroomlijnde operaties , zegt Marton Anka, CTO bij LogMeIn, Inc. Door onze klanten de mogelijkheid te bieden om LogMeIn Rescue te integreren met hun bestaande applicaties, kunnen wij hen helpen om hun productiviteit en effectiviteit te verhogen. Nog een voordeel is dat dan ook de kosten verlagen en de eindgebruikerervaring wordt verbeterd.

De API biedt verbeterde flexibiliteit grote organisaties kunnen single sign-on integratie gebruiken of Rescue ondersteunende sessie-informatie linken aan de eigen huidige helpdesksystemen. Kleinere organisaties kunnen op hun eigen website de status van de beschikbare ondersteunende technici weergeven.

Er zijn drie primaire typen integratie beschikbaar:


· Accountintegratie: Supporttechnici kunnen zich veilig aanmelden bij LogMeIn Rescue vanuit andere toepassingen en op deze manier eenvoudig meerdere toepassingen tegelijkertijd uitvoeren.


· Sessie-integratie: Supporttechnici kunnen eenvoudig hun Rescue-sessies beheren vanuit andere toepassingen, ongeacht of het om een CRM- of ticketoplossing gaat. De mogelijkheid om een PIN-code te genereren en verzenden per e-mail, en een sessie te starten, onderbreken, overdragen, beëindigen of annuleren vanuit één toepassing, bespaart zeer veel tijd en verhoogt de productiviteit.


· Rapportintegratie: Sessiegegevens, enquêteresultaten, chatlogboeken en prestatiestatistieken van LogMeIn Rescue kunnen automatisch uit de Rescue-database worden opgehaald en uitgewisseld met andere externe toepassingen. De mogelijkheid om deze gegevens op één locatie te openen en beheren bespaart zeer veel tijd en moeite voor supportbeheerders.

Belangrijkste voordelen

* Support (afdeling) managers kunnen effectiever de organisatie monitoren met geïntegreerde rapportagemogelijkheden.
* Helpdesk medewerkers kunnen het aantal stappen die noodzakelijk zijn tijdens de telefoongesprekken terugdringen. Tevens hoeven zij minder gegevens handmatig in te voeren. Dit resulteert in kortere telefoongesprekken en hogere efficiëntie.
* IT organisaties kunnen interne systemen en klantenapplicaties integreren in hun ondersteunende oplossing van LogMeIn. Hiermee wordt het beheren, volgen en monitoren binnen een bedrijf verbeterd en daardoor een hogere klanttevredenheid.
* Onafhankelijke softwareverkopers van derden (ISV s) kunnen beter tegemoet komen aan de wensen en behoeften van de klant betreffende on-demand remote ondersteuning door LogMeIn Rescue te integreren.

Prijzen en beschikbaarheid

De LogMeIn Rescue API is nu beschikbaar voor de huidige LogMeIn Rescue abonnees. Hieraan zijn geen extra kosten verbonden.