Consumentenbond
---
15 augustus 2008
Problemen met bereik mobiel internet iPhone G3
In de afgelopen anderhalve maand zijn vele gebruikers van de iPhone G3
geconfronteerd met het wisselvallige bereik van het mobiele internet.
Het is onduidelijk of de klachten veroorzaakt worden door het toestel,
het netwerk of een combinatie van die twee. Zowel iPhoneproducent
Apple als T-Mobile onderzoeken de kwestie en proberen een oplossing te
vinden.
De iPhone G3 is half juli in Nederland gelanceerd. Via de officiële
kanalen is de mobiele telefoon uitsluitend te koop in combinatie met
een abonnement van T-Mobile. De mobiele telefoon is wel op meerdere
plekken verkrijgbaar bijvoorbeeld via telecomwinkels die abonnementen
van verschillende providers aanbieden.
Aanspreekpunt
Voor consumenten die de iPhone G3 direct bij T-Mobile gekocht hebben,
is T-Mobile het enige aanspreekpunt bij klachten over het bereik van
het mobiele internet, ongeacht de oorzaak. Voor consumenten die de
telefoon ergens anders gekocht hebben, is de provider aanspreekpunt
voor de dienst en de winkelier voor het toestel. T-Mobile roept
iPhonegebruikers met klachten op om deze kenbaar te maken via een
speciaal daarvoor geopende weblog.
Lees Meer:
Weblog iPhone T-Mobile
Eerste indruk Consumentnbond iPhone G3