Consumentenbond


---

15 augustus 2008

Problemen met bereik mobiel internet iPhone G3

In de afgelopen anderhalve maand zijn vele gebruikers van de iPhone G3 geconfronteerd met het wisselvallige bereik van het mobiele internet. Het is onduidelijk of de klachten veroorzaakt worden door het toestel, het netwerk of een combinatie van die twee. Zowel iPhoneproducent Apple als T-Mobile onderzoeken de kwestie en proberen een oplossing te vinden.

De iPhone G3 is half juli in Nederland gelanceerd. Via de officiële kanalen is de mobiele telefoon uitsluitend te koop in combinatie met een abonnement van T-Mobile. De mobiele telefoon is wel op meerdere plekken verkrijgbaar bijvoorbeeld via telecomwinkels die abonnementen van verschillende providers aanbieden.

Aanspreekpunt
Voor consumenten die de iPhone G3 direct bij T-Mobile gekocht hebben, is T-Mobile het enige aanspreekpunt bij klachten over het bereik van het mobiele internet, ongeacht de oorzaak. Voor consumenten die de telefoon ergens anders gekocht hebben, is de provider aanspreekpunt voor de dienst en de winkelier voor het toestel. T-Mobile roept iPhonegebruikers met klachten op om deze kenbaar te maken via een speciaal daarvoor geopende weblog.

Lees Meer:
Weblog iPhone T-Mobile
Eerste indruk Consumentnbond iPhone G3