Kortgeding Phi-ton versus Auping
ARNHEM, Nederland, August 15 /PRNewswire/ -- In het kortgeding aangespannen door Phi-ton tegen Auping naar aanleiding
van de reclamecampagne "Het best ventilerende bed" is door de rechtbank de
vordering van Phi-ton afgewezen.
Ingevolge het feit dat de campagne al vorig jaar was ingezet en Auping
inmiddels de gewraakte campagne had gestaakt en gestaakt zei te zullen
houden, is het spoedeisend belang van Phi-ton door de rechter verworpen.
Door het staken van de gewraakte campagne is voor Phi-ton, ondanks de
gerechtelijke uitspraak waarbij het spoedeisende belang niet is toegekend,
het meest wezenlijke bereikt. Immers, Auping heeft geheel uit eigen beweging
besloten om de reclamecampagne met de slogan "Het best ventilerende bed",
vooruitlopend op de rechtszitting te staken.
Phi-ton behoudt zich ondanks alles het recht voor, om binnen de daarvoor
geldende termijn hoger beroep aan te tekenen teneinde in een vervolgprocedure
de essentie van de in haar ogen onterecht door Auping gemaakte claim(s)
opnieuw aan de orde te stellen.
Met betrekking tot het vermelde Deutsch Gründlich onderzoek waarmee
Auping haar stelling onderbouwt, alsmede het niet door Phi-ton ingebrachte
onderzoek van dit instituut, verdient het vermelding dat het onderzoek
uitgevoerd in opdracht van Phi-ton, in hoofdzaak een onderzoek naar de
biomechanische eigenschappen van de 3D-matras betrof. Hierbij richt het
onderzoek zich in eerste instantie op de comfort eigenschappen zoals
vervorming, ondersteuning en drukverdeling van de matras en worden de overige
eigenschappen slechts zijdelings aangesproken.
Als het gaat om de best ventilerende matras laat een in opdracht van
Phi-ton uitgevoerd onderzoek door TNO geen twijfel over de uitkomst bestaan.
Voor de onderzoeksrapporten verwijzen wij u door naar de volgende links:
http://www.phi-ton.com/reports/TNO_i.o.v._Auping.pdf
http://www.phi-ton.com/reports/TNO_i.o.v._Phi-ton.pdf
Internet : http://www.phi-ton.com