Nieuwe opleiding voor Online Marketing professionals van start


HILVERSUM, 20080817 -- Het belang van online marketing groeit. Daarmee neemt ook de vraag naar goede professionals in dit vakgebied snel toe. Door de grote kloof tussen de scholing en de vraag vanuit het bedrijfsleven, zijn kundige online marketeers schaars en vaak kostbaar. Harvest Resourcing start daarom op 1 oktober 2008 met een nieuw initiatief: de Opleiding Online Marketing. Uniek aan dit initiatief is dat de deelnemers na afloop van de opleiding direct uitstromen naar hun nieuwe werkgever.

Professionals die het vak over de bühne kunnen brengen, voorop kunnen lopen in nieuwe toepassingen en inzicht hebben in rendement in plaats van een focus op tooling. Dat moet de opbrengst zijn van de opleiding Online Marketing, die 1 oktober a.s. van start gaat met zo'n 12 deelnemers. Zij krijgen op een centrale locatie in Utrecht 4 weken fulltime praktijkgericht onderwijs. Het onderwijs wordt gegeven door de experts in de vakgebieden. De professionals/trainers komen allen uit de wereld van online marketing; web analyse, usability, zoekmachinemarketing, affiliate en e-mail marketing. Er wordt hiervoor o.a. samengewerkt met organisaties als E-Village, Maxlead, Traffic4U en User Intelligence.

Opleidingsprogramma
De training volgt het proces van online marketing: van de bedrijfsdoelstellingen naar de vertaling daarvan in (online)marketing doelstellingen, naar de gevolgen daarvan voor de website én de processen na het live gaan. Een rode draad door de training is het schrijven van een online marketingplan voor een bestaande of fictieve organisatie. Tijdens de opleiding wordt aan de hand van cases continu de vertaalslag gemaakt van theorie naar praktijk. Ook hands-on training op veelgebruikte tools binnen online marketing vormt een belangrijk onderdeel van de opleiding. In de opleiding is verder veel aandacht voor conversie en ook integratie van online marketing met andere gebieden zoals offline marketing, database marketing enz.

Profiel deelnemers
Deelnemers hebben een hbo/universitaire opleiding afgerond met de nadruk op marketing, communicatie en ICT en maximaal twee jaar werkervaring. Ze hebben bewezen affiniteit met internet, verkregen door bijvoorbeeld door relevante werkervaring of andere activiteiten. Deelnemers hebben commercieel inzicht, zijn enthousiast en initiatiefrijk.
Werving en selectie deelnemers
Harvest Resourcing zorgt daarbij voor de werving en selectie, opleiding en plaatsing van de gezochte online marketeer. De werkgever betaalt de opleiding en krijgt hiervoor een loyale, goed opgeleide online marketeer die op 1 november 2008 direct bij de werkgever kan starten in een functie als online marketeer, internet marketeer etc.
Harvest Resourcing heeft een leaflet ontwikkeld dat bij de relevante hogescholen en universiteiten komt te hangen/liggen. Hiernaast zijn er o.a. advertenties op Monsterboard en Hyves en uitingen op Ekudos, Facebook en andere social network sites. Veel aandacht wordt besteed aan de selectie van kandidaten met het juiste instroomprofiel, ambitie, competentie en vaardigheden. Er wordt gebruik gemaakt van een test waarin gekeken wordt naar persoonlijke vaardigheden en analytisch inzicht.

Selectie en deelname door werkgever
Na afronding van de selectie door Harvest Resourcing krijgt de werkgever geschikte kandidaten gepresenteerd. Harvest Resourcing biedt werkgevers 2 opties voor deelname aan de opleiding aan.

De werkgever kan kiezen uit de voor haar meest interessante optie. Dit kan zijn dat de kandidaat ofwel direct in dienst treedt van de werkgever ofwel eerst 3 maanden wordt gedetacheerd met optie tot overname.

Harvest Resourcing
Harvest Resourcing is een initiatief van Sjoukje Okma (1971). Het bedrijf staat voor het optimisme in het groei- en ontwikkelingspotentieel van mensen. Speerpunten van Harvest Resourcing zijn dan ook employability en innovatie. Bedrijven en werknemers hebben een gezamenlijke verantwoordelijkheid om werk `leuk' te maken. Het stimuleren van mensen, een leven lang leren, het individueel verder kijken dan de gebaande paden en de eigen comfort zone vormen een belangrijke basis.

Vanaf 2008 richt Harvest Resourcing zich op de opleiding Online Marketing. Deze opleiding slaat een brug tussen gedreven professionals en het tekort aan specialisten op het gebied van Online Marketing. Harvest Resourcing is verantwoordelijk voor het opleidingsprogramma en het complete werving, selectie- en plaatsingsproces.





Ingezonden persbericht