Ingezonden persbericht

Persbericht 14 augustus 2008

Nieuwe huisstijl voor Radio 2

Na zeven jaar een nieuwe slogan: Radio 2 is overal

Radio 2 lanceert maandag 18 augustus een nieuwe huisstijl en bijbehorende slogan. Het best beluisterde radiostation van de publieke omroep neemt na zeven jaar trouwe dienst afscheid van de slogan 'Je hoort nog ns wat'. De nieuwe slogan van Radio 2 wordt: 'Radio 2 is overal'.

Radio 2 is overal

Met de nieuwe huisstijl en bijbehorende campagne 'Radio 2 is overal' wil de zender zijn belangrijke positie in het Nederlandse radiolandschap benadrukken: dé zender met landelijk bereik in alle lagen van de bevolking. Radio 2 staat al een aantal jaren in 11 van de 12 provincies vast in de Top 3 van best beluisterde radiozenders en heeft dat bereikt door het bieden van een brede mix van muziek en informatie.

Zendermanager Radio 2 Kees Toering: "Je kunt gerust stellen dat Radio 2 de zender voor heel Nederland is. Radio 2 is een vaste waarde voor meer dan 2,5 miljoen Nederlanders per week. Van Groningen tot Limburg, van Aerdenhout tot de Haagse Schilderswijk. Jong, oud, man en vrouw. Met de Top 2000 bereiken we zelfs meer dan 10 miljoen Nederlanders."

Het afgelopen jaar was Radio 2 de best beluisterde zender onder lager opgeleiden, scoorde het een tweede positie onder middelbaar opgeleiden en staat het op een derde plek bij hoger opgeleiden. Toering: "Niet iedereen weet dat Radio 2 overal zó goed wordt beluisterd. Wij willen dat sterke punt met de nieuwe huisstijl beter benadrukken."

De huisstijl wordt ondersteund met een campagne in verschillende media.

Voor meer informatie: www.radio2.nl



Ingezonden persbericht