Ingezonden persbericht


Persbericht

Datum : 18 augustus 2008

Grupo LaComunidad lanceert social media marketingbureau SocialMedia8

Het Amsterdamse digital branding agency LaComunidad geeft zijn internationale ambities een injectie met de introductie van SocialMedia8, een internationaal opererend social media marketingbureau. Het Amsterdamse bureau zoekt al jaren zijn interactieve grenzen op met nieuwe ideeën en producten.

In 2004 ontwikkelde LaComunidad de viral tracking technologie ViralTracker, waarmee in de afgelopen jaren ruim 100 internationale viral campagnes werden gemeten en geoptimaliseerd. In 2006 introduceerde LaComunidad Viral Revolucion, een totaalpakket met viral commercials, seeding en tracking. In 2007 lanceerde LaComunidad ViralBlog, de blog die inmiddels rond positie 100 balanceert in de AdAge Power150 lijst. WPP's GroupM nam in februari van dit jaar een belang van 75% in Grupo LaComunidad.

Igor Beuker, oprichter van Grupo LaComunidad en oud-voorzitter van IAB Nederland licht toe: "In tien jaar IAB heb ik veel interactieve trends tot in de keuken mogen bekijken. De uitdaging is om tijdig op deze trends in te spelen met nieuwe bureaus. Dankzij de goede resultaten van LaComunidad heb ik kunnen investeren in de ontwikkeling van ViralTracker, dat in 2007 een internationale doorbraak beleefde. De insights van ViralTracker en de aansluiting bij het wereldwijde WPP-netwerk opende zoveel internationale deuren, dat de laatste stap naar een Triple Play propositie in mijn ogen niet mocht uitblijven. De oprichting van SocialMedia8 was dus een logische laatste stap."

SocialMedia8, dat claimt het eerste wereldwijde social media marketingbureau te zijn, wordt gerund vanuit Amsterdam. Aan het roer staat internetveteraan Leon Wittenberg. Het bureau biedt internationale merken en bureaus diensten als viral consultancy, wereldwijde social media planning, natural seeding in 58 landen, social media optimization (SMO), social media advertising (SMA) en conversational tracking in 27 talen.

SocialMedia8 is WOMMA-lid en doet seeding conform de WOMMA code of ethics. Het bureau sloot in de afgelopen maanden strategische partnerships met verschillende internationale social publishers zoals Facebook, MySpace, YouTube en lokale video portals zoals 123Video en het video advertentienetwerk Videostrip in Nederland. SocialMedia8 lanceerde in augustus 2008 social media campagnes voor Sumol in Portugal, UPC in vijf Europese landen en Nokia in de UK.

Over LaComunidad
LaComunidad is het Amsterdamse bureau voor digital branding. Via interactieve communicatie en digitale entertainment concepten maakt LaComunidad merken relevanter, innovatiever en aantrekkelijker. Kortom, LaComunidad activeert en revitaliseert merken in het digitale tijdperk. LaComunidad werkt voor o.a. eBay, MTV, Simyo.be, Univé en Colgate Palmolive. LaComunidad is onderdeel van WPP's GroupM. Meer informatie is te vinden op www.LaComunidad.nl, www.ViralTracker.com, www.ViralBlog.com en www.SocialMedia8.com.

Click here to download the LaComunidad logo Click here to download the SocialMedia8 logo

Extra noot,