Ingezonden persbericht


Persbericht

MoneYou introduceert eenvoudige hypotheek
die vanaf dag één wel duidelijk is

Amersfoort, 18 augustus 2008 - Hypotheekverstrekker MoneYou brengt per 18 augustus een nieuwe hypotheek op de markt met duidelijke voorwaarden en zonder overbodige extra s. MoneYou beantwoordt daarmee aan de consumentenvraag om tegen een scherpe prijs duidelijke hypotheekproducten af te sluiten via internet of het intermediair.

De hypotheekverstrekker zonder franje kiest voor één vastgestelde hypotheek met verschillende aflosvormen. De keuze voor aanverwante producten is aan de klant zelf. Door een aangescherpte risicoselectie en een verregaand geautomatiseerd proces kan MoneYou de consument voordelig geprijsde hypotheekproducten aanbieden. Wendy Verlaan, directeur van MoneYou, zegt hierover: Wij lopen hierdoor een lager risico en het prijsvoordeel gunnen we onze klant.

Keuze in beloning
Belangrijk voordeel voor zowel het intermediair als de consument is dat MoneYou het intermediair een keuze geeft in wel of geen provisie. De intermediair kiest namelijk zelf hoe hij wordt beloond voor zijn advies. Dit kan via MoneYou door middel van een vast bedrag aan provisie (2500 euro) of rechtstreeks door zijn klant. Hiermee zet MoneYou een belangrijke stap richting het inzichtelijk maken van de beloningsstructuur van intermediairs.

Reclamecampagne
MoneYou wordt vanaf 18 augustus verkocht via internet en het intermediair. Daarnaast zal er vanaf 25 augustus een landelijke reclamecampagne starten. MoneYou adverteert tijdens de campagne online, via radio, tv en outdoor. Centraal staat de boodschap Only MoneYou , alleen MoneYou maakt het mogelijk. De campagne loopt tot half november 2008.

MoneYou is sinds 2001 actief als hypotheekverstrekker en is een 100% dochter van ABN AMRO Hypotheken Groep, onderdeel van ABN AMRO. (www.moneyou.nl)

Einde persbericht

Achtergrondinformatie (