Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Nieuwe generatie Sitestat direct beschikbaar voor alle gebruikers NEDSTAT LANCEERT LIVE SEGMENTATION

Amsterdam, 18 augustus 2008 - Nedstat kondigt de lancering aan van Live Segmentation in Sitestat. Ontwikkeld voor de online business professional kunnen gebruikers specifieke groepen online bezoekers selecteren en direct in-zoomen op hun gedrag. De nieuwe inzichten maken het mogelijk alerter te reageren op voorkeuren van consumenten en campagnes en content gericht aan te bieden. Live Segmentation is naadloos ingebouwd in Sitestat en is beschikbaar voor alle Sitestat gebruikers als een standaard functionaliteit.

De nieuwe segmentatie functie is volledig geintegreerd in Sitestat en heeft een intuitieve, gemakkelijk te gebruiken interface. Klanten kunnen elk segment bezoekers op elk moment toepassen op alle rapporten ongeacht de tijdsperiode en direct de resultaten bekijken. Segmentatie is mogelijk op alle data inclusief de 'vandaag' data en klant-specifieke data.

Met Live Segmentation wordt het inzicht in het gedrag van online bezoekers sterk verbeterd, waardoor veel scherper kan worden ingespeeld op hun voorkeuren. Integratie met andere online marketing tools en applicaties via de Sitestat RING interface biedt krachtige mogelijkheden voor het targeten van campagnes en content.

"Wij hebben Live Segmentation een standaard functionaliteit in Sitestat gemaakt", zegt Michael Kinsbergen, CEO van Nedstat. "Diepgaande kennis van online klantgedrag is voor onze klanten business-critical geworden. Alleen rapportages over alle bezoekers is gewoon niet meer voldoende. Online professionals moeten specifieke segmenten van bezoekers kunnen selecteren voor echt diepgaand inzicht in gedrag, om daarmee hun campagnes en content gericht in te kunnen zetten."

Michiel Berger, Chief Innovations Nedstat: "Wij hebben vooral aandacht besteed aan het makkelijk toegankelijk maken van de segmentatie functie voor onze gebruikers. Door het volledig te integreren in de bestaande Sitestat interface kunnen gebruikers op elk rapport inzoomen met een segment en direct de resultaten bekijken, ook over de live data van vandaag. Het biedt heldere en simpele antwoorden op unieke vragen binnen enkele seconden."

Live Segmentation is ook beschikbaar in Direct View TM, Sitestat's overlay web metric solution en kan worden gebruikt via de Sitestat API. In september van dit jaar zal het tevens beschikbaar komen in Office Link TM, Sitestat's integratie met Microsoft Office.

Meer details en screenshots van Live Segmentation kunt u vinden op blog.sitestat.com.

Over Nedstat

Nedstat is Europees marktleider in website analytics.

De Nedstat producten en services stellen bedrijven en organisaties in staat het rendement van hun online communicatie en business te verbeteren. Nedstat maakt website analytics simpel, duidelijk en toegankelijk voor gebruikers van alle niveaus en disciplines. Producten zijn daarom makkelijk te gebruiken, rapporten zijn helder en snel toegankelijk, aanpassingen zijn eenvoudig en de service en support zijn persoonlijk en van hoge kwaliteit.

Nedstat telt 180 medewerkers in Nederland, Belgie, Duitsland, Frankrijk, Spanje en het Verenigd Koninkrijk.

Tot de klantenkring behoren vele gerenommeerde en wereldwijd opererende ondernemingen zoals Electrabel, Ernst & Young, KarstadtQuelle, Panasonic, Renault en Wolters Kluwer, alsmede diverse overheidsinstanties en non-profitorganisaties.

Accreditaties van onafhankelijke, toonaangevende instituten in Europa, zoals ABC electronic en OJD, garanderen dat metrics van klanten in overeenstemming zijnmet de gestelde standaarden.

Voor meer informatie over dit bericht kunt u zich wenden tot: Nedstat B.V., Michael Kinsbergen, telefoon +31 (0) 20 519 54 00, e-mail press@nedstat.com. Voor meer informatie over Nedstat, ga naar www.nedstat.com.