Ingezonden persbericht


Avaya in Leaders Quadrant voor Corporate Telephony

TER PUBLICATIE: 18 augustus 2008

Nieuwegein - Avaya is door Gartner, Inc. geplaatst in het Leaders Quadrant van het nieuwe Magic Quadrant 2008 voor de zakelijke-telefoniemarkt.

In zijn Magic Quadrant positioneert Gartner leveranciers in het Leaders Quadrant, Challengers Quadrant, Visionaries Quadrant en Niche Players Quadrant. Dit doet het bureau op basis van de volledigheid van de bedrijfsvisie en mogelijkheden om deze visie uit te voeren. In het nieuwe rapport over zakelijke telefonie plaatst Gartner Avaya in het Leaders Quadrant vanwege haar 'Completeness of Vision' en 'Ability to Execute'. Het rapport definieert zakelijke telefonie als het bieden van complete oplossingen voor spraakcommunicatie voor alle vaste en draadloze gebruikers in grote bedrijven.

Avaya Communication Manager vormt de basis voor het zakelijke-telefonieportfolio van Avaya. Dit softwareplatform biedt oplossingen voor bedrijfscommunicatie met IP-telefonie, traditionele telefonie of een combinatie van beide. Met Communication Manager beschikken organisaties over een uiterst solide basis om de voordelen van Avaya Communication Solutions volledig te benutten. Communication Manager omvat uiteenlopende applicaties met uitgebreide functionaliteit, zoals voor unified messaging, unified conferencing, video collaboration en enterprise mobility.

Voor het eerst vertegenwoordigt het Gartner 2008 Magic Quadrant drie geografische regio's: Noord-Amerika, EMEA en Azië. Gartner heeft deze regio's gedeeltelijk gecombineerd. Hiermee benadrukt het onderzoeksbureau de toenemende invloed van globalisering op de zakelijke-telefoniemarkt.

Het Gartner-onderzoek wijst erop dat Unified Communications tegenwoordig een belangrijke rol speelt bij besluitvorming over zakelijke telefonie. In het rapport meldt Gartner: "Het is steeds belangrijker dat bedrijven rekening houden met hun telefoniepartners in een bredere context, zoals een Unified Communications-strategie. Bedrijven moeten deze gelegenheid aangrijpen om hun investeringen te consolideren door te werken met minder leveranciers. Hierbij kunnen ze IP-telefonie inzetten om verschillende gebruikers een consistent platform te bieden voor integratie met Unified Communications-oplossingen en samenwerkingsplatforms. Dit geldt vooral voor aparte bedrijfsvestigingen, kleine kantooromgevingen en klantenservicelocaties."

"Onze positie in het Leaders Quadrant onderstreept de succesvolle strategie van Avaya: het ontwikkelen van producten die organisaties ondersteunen om hun huidige IT-infrastructuur naadloos te veranderen in een IP-telefonieomgeving. Hiermee profiteren bedrijven van real-time, continue bedrijfscommunicatie", zegt Jorge Blanco, vicepresident Product Management Unified Communications Solutions van Avaya. "Een betrouwbaar, schaalbaar en robuust spraak- en videotelefonieplatform vormt de perfecte basis voor krachtige Unified Communications-oplossingen. Avaya blijft ook in de toekomst vooroplopen bij de productontwikkeling op dit vlak."

######

Over Avaya

Avaya, Inc. ontwikkelt, bouwt en beheert communicatienetwerken voor meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder meer dan 90% van de Fortune® 500. Het bedrijf is wereldleider voor veilige en betrouwbare Internet Protocol-telefoniesystemen, communicatiesoftwareapplicaties en -diensten. Avaya is de drijvende kracht achter convergentie van spraak- en data-applicaties op IT-netwerken. Bedrijven van elke mogelijke omvang kunnen hun bestaande of nieuwe netwerken optimaal inzetten, hun productiviteit verbeteren en hun onderscheidend vermogen versterken.