Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Datum: 18 augustus 2008

Amsterdams Uitburo (AUB) en UPC gaan samen verder in cultuur Het AUB en kabel- en mediabedrijf UPC Nederland verlengen hun samenwerking. Beide organisaties hebben hun handtekening gezet onder een nieuwe partnerovereenkomst. De komende drie jaar zal UPC het AUB blijven helpen het brede culturele aanbod van Amsterdam te promoten. De succesvolle samenwerking ging in 2005 van start.

Samen met partner UPC zal het AUB het publiek met de nieuwste multimediale middelen informeren over het culturele aanbod in de hoofdstad. Daarnaast is UPC tot en met 2010 hoofdsponsor van de Uitmarkt, de jaarlijkse opening van het culturele seizoen. Dankzij de samenwerking met UPC kan het AUB het culturele aanbod nog toegankelijker maken en wordt een breder publiek bereikt.

Cultuurtips
Het partnership tussen AUB en UPC heeft de afgelopen periode al veel vruchten afgeworpen. Zo zijn er cultuurtips op het digitale kanaal van UPC te zien. Met deze interactieve toepassing vinden klanten van UPC via de UPC MediaBox eenvoudig informatie over voorstellingen, speeldata, locaties en prijzen. Ook zijn de dagelijkse aanbiedingen van de Last Minute Ticket Shop via de interactieve `Uittips' te bekijken. In november 2007 is op de website van het AUB De Uitspraak geĂŻntroduceerd. In De Uitspraak wordt maandelijks een bekende Nederlander gevraagd om in een minuut een licht provocerende stelling te poneren. In 2007 wonnen UPC en AUB een SponsorRing voor de samenwerking tijdens de Uitmarkt 2007. De jury prees beide partijen voor de manier waarop zij samenwerken bij het ontwikkelen van nieuwe manieren om het culturele aanbod te promoten.

Check uit
Op de Uitmarkt introduceren UPC en AUB een cultureel weblog gericht op jongeren. Het AUB en UPC willen zo jongeren op een prikkelende wijze bij het culturele aanbod van Amsterdam betrekken. Uiteraard zullen AUB en UPC tijdens de Uitmarkt weer van zich doen spreken en zal het Uitmarkt- publiek kunnen profiteren van bundeling van expertise op het gebied van cultuurmarketing en kennis van het volledige Amsterdamse enerzijds en de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van e- commerce en multimedia.

Over het Amsterdams Uitburo
Het Amsterdams Uitburo (AUB) is de collectieve marketingorganisatie voor de culturele sector in Amsterdam en levert een bijdrage aan de promotie van het gehele culturele aanbod in Amsterdam. De organisatie - een stichting met een not-for-profit- structuur - heeft twee pijlers; enerzijds het informeren van het publiek over het culturele aanbod in Amsterdam (via verschillende diensten en producten) en anderzijds het stimuleren van kaartverkoop op een zo gemakkelijk en laagdrempelig mogelijke manier.

Over UPC
Kabel- en mediabedrijf UPC (www.upc.nl) is een toonaangevende aanbieder van televisie, breedband internet en vaste & mobiele telefoniediensten in Nederland. UPC heeft 2,1 miljoen televisieklanten. Hiervan hebben ruim 592.000 klanten voor digitale televisie gekozen. Bijna 660.000 klanten nemen van UPC breedband Internet af. UPC kent meer dan 526.000 telefonieklanten (cijfers per 30 juni 2008). UPC is een geconsolideerde dochteronderneming van Liberty Global, Inc. (NASDAQ: LBTYA, LBTYB, LBTYK). Liberty Global levert televisie, breedband internet en telefoondiensten aan tien miljoen klanten in elf Europese landen.