Gemeente Lelystad

Lelystad scoort op de klantenmonitor bouwvergunningen

Lelystad doet het goed in het proces van de bouwvergunningen. Dat blijkt uit de continue klantenmonitor van PriceWaterhouseCoopers.

Op zes van de zeven onderdelen van het onderzoek behaalt Lelystad de hoogste score in vergelijking met de andere deelnemende gemeenten. Lelystad scoort gemiddeld een 6,7, terwijl het gemiddelde voor de 11 deelnemende gemeenten op een 6,2 ligt.

Monitor

De afdeling Ruimtelijke Dienstverlening van de gemeente neemt deel aan een continue klantenmonitor van PriceWaterhouseCoopers, waarbij klanten van de afdeling wordt gevraagd hun mening te geven over de dienstverlening op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving van de bouwregelgeving en aanverwante regelingen. De monitor geeft daarnaast ook inzicht in hoe Lelystad het doet in vergelijking met andere gemeenten.

Scores

De klantenmonitor geeft scores per fase van het bouwvergunningproces, namelijk 1) contact en informatie, 2) vooroverleg, 3) indiening, 4) toets, 5) welstand, 6) algehele dienstverlening en 7) controle. Met scores tussen de 6,3 en 6,9 scoort Lelystad op alle onderdelen een dikke voldoende.

Het best scorende onderdeel is de Algehele dienstverlening (met een score van 6,9). Ook de onderdelen Contact en informatie en Indiening scoren goed met een 6,7. Maar hiermee is de afdeling nog niet tevreden. Doelstelling is om over de periode 2008 in de benchmark een gemiddelde score van 7.0 te behalen.

---