Ingezonden persbericht


Persbericht

Datum : 18 augustus 2008

UPC Broadband kiest LaComunidad voor interactieve communicatie

Na een bureauoriëntatie heeft internationale kabelonderneming UPC Broadband (UPC) de interactieve communicatieactiviteiten bij LaComunidad ondergebracht. Als eerste opdracht voor UPC heeft het Amsterdamse digital branding agency een online campagne ontwikkeld rondom de Olympische Spelen in Beijing.

UPC had het doel om HDTV (High Definition TV) online onder de aandacht brengen. Daarvoor schakelde het LaComunidad in, dat de interactieve campagne Watch Beijing with me! bedacht. De Olympisch spelen leek het perfecte evenement om de aandacht te vestigen op de superieure beeld- en geluidskwaliteit van HDTV van UPC - net alsof je er zelf bij bent. Onderdeel van het concept is een online applicatie waarmee UPC huidige en nieuwe klanten aanmoedigt om de Olympische Spelen samen met vrienden in HD te bekijken.

Op de website http://www.upcolympics.com/nl kunnen mensen samen met vrienden hun eigen Olympische stadion samenstellen en prijzen winnen. Verder worden bestaande UPC klanten uitgedaagd als merkambassadeurs op te treden. Virale seeding, buzz pr en social media optimalisatie neemt LaComunidad dochter SocialMedia8 voor haar rekening.

UPC Broadband helpen met de internationale interactieve communicatie is een geweldige uitdaging. We zien met het aanbod van UPC veel kansen om verschillende campagnes gefaseerd uit te rollen in de verschillende Europese markten die UPC bestrijkt , aldus LaComunidad oprichter Igor Beuker.

Over LaComunidad
LaComunidad is het Amsterdamse bureau voor digital branding. Via interactieve communicatie en digitale entertainment concepten maakt LaComunidad merken relevanter, innovatiever en aantrekkelijker. Kortom, LaComunidad activeert en revitaliseert merken in het digitale tijdperk. LaComunidad werkt voor o.a. eBay, MTV, Simyo.be, Univé en Colgate Palmolive. LaComunidad is onderdeel van WPP's GroupM. Meer informatie is te vinden op www.LaComunidad.nl, www.ViralTracker.com, www.ViralBlog.com en www.SocialMedia8.com.

Over UPC Broadband
UPC Broadband (UPC) is de Europese kabel- en mediadivisie van Liberty Global, Inc., de leidende internationale kabelonderneming. UPC levert geavanceerde tv-, telefoon- en breedband internetdiensten aan ongeveer 10 miljoen klanten in 10 Europese landen. De kern van UPC´s ondernemingsvisie is dat iedereen, onafhankelijk van aanwezige kennis of vaardigheden, toegang zou moeten hebben tot de digitale wereld met simpele oplossingen en op een menselijke manier .

Voor de redactie (