NetIQ breidt IT Process Automation op heterogene omgevingen uit


Aegis 1.5 biedt nieuwe en verdere integratie met management tools ter verbetering van de efficiëntie van IT-operations

LEIDEN, 20080819 -- Leiden,19 augustus 2008 - NetIQ, een onderdeel van Attachmate, lanceert NetIQ Aegis 1.5. Deze nieuwe versie van de IT Process Automation oplossing van NetIQ wordt gekenmerkt door nieuwe integratiemethoden die het automatiseren van processen uitbreidt naar heterogene IT-omgevingen. Hiermee verbetert de oplossing de operationele efficiëntie van IT-organisaties. Naast deze nieuwe features biedt NetIQ nu ook uitgebreide platformondersteuning voor third-party tools aan.

NetIQ Aegis is het eerste leverancier-onafhankelijk IT Process Automation (ITPA) platform voor het modelleren, automatiseren, meten en verbeteren van IT-draaiboeken en IT-processen. Door Aegis te koppelen met andere beheeroplossingen kunnen organisaties hun operationele processen verder optimaliseren en hun beheerkosten verlagen.

Met IP v6 compatibiliteit, nieuwe out-of-the-box procesactiviteiten, een procesplanner en verbeterde wizards voor het maken en wijzigen van IT-processen levert Aegis 1.5 uitgebreide en intuïtieve mogelijkheden om processen te definiëren. Bovendien biedt Aegis 1.5 een grotere verscheidenheid aan integratiemethoden, waaronder:

o Een universele database adapter waarmee Aegis direct kan integreren met elke oplossing die gebruik maakt van een back-end database, zoals een CMBD.
o Een Command line adapter waarmee Aegis externe commando's kan geven om processen als werkplanning te sturen.
o Een webservices adapter waarmee Aegis kan integreren met elke oplossing die een webservices API heeft.

NetIQ breidt de integratie met marktleidende IT-enterprise tools uit en introduceert een adapter voor de BMC Remedy Action Request System-technologie. Deze adapter is het resultaat van het NetIQ Technology Partner-programma en kan worden ingezet in bestaande BMC Remedy implementaties. IT organisaties kunnen zo events correleren tussen meerdere tools, automatisch tickets genereren in Remedy en de bijbehorende statusveranderingen monitoren die verdere stappen in het proces aansturen.

"Heterogene IT-omgevingen krijgen steeds meer te maken met vereisten op het gebied van beheer. De inzet van IT Process Automation maakt het eenvoudiger om te voldoen aan deze vereisten. De integratie van tools leidt tot vergroting van de IT-efficiëntie en -productiviteit", aldus Gijsbert Wiesenekker, Senior Sales Engineer bij Attachmate. "ITPA is meer dan alleen dirigeren. Naast verankerde kennis vereist het brede en uitgebreide integratiemogelijkheden en dat is wat NetIQ Aegis biedt. De nieuwste versie geeft IT-organisaties een effectieve methode om operationele processen vergaand te automatiseren. Belangrijk is bovendien dat Aegis IT-organisaties in staat stelt de manier van werken te veranderen van `uitvoeren' naar `verbeteren', zodat meer tijd beschikbaar komt voor de strategische taken en dit alles tegen lagere kosten met behoud van kwaliteit."

Beschikbaarheid
NetIQ Aegis 1.5 en de NetIQ Aegis Adapter voor het BMC Remedy Action Request systeem zijn vanaf augustus 2008 wereldwijd beschikbaar.





Ingezonden persbericht