Ingezonden persbericht


Persbericht

Tempo-Team Teleservice zet E-learning portal van Tele'Train in Portal laat bekwame flexwerkers instromen en bestrijdt ongewenst verloop

Amsterdam, 19 augustus 2008 - Tempo-Team zet de e-learning portal van Tele'Train, marktleider in performance management oplossingen voor contactcenters, in als wapen in de strijd tegen ongewenst verloop van flexwerkers. Onder de naam TeleBasics biedt Tempo-Team via e-learning een basistraining voor alle flexwerkers die via Tempo-Team gaan werken in de contact center branche, zowel bij facilitaire- als inhouse contactcenters. Tele'Train heeft deze basisopleiding speciaal voor Tempo-Team samengesteld. De training is op iedere gewenste locatie in eigen tempo via internet te volgen.

Tempo-Team heeft ruim 35 jaar kennis van de arbeidsmarkt. Via 300 vestigingen zijn dagelijks gemiddeld 40.000 uitzendkrachten en gedetacheerden aan het werk. Tempo-Team Teleservice wil zich in de contact center branche onderscheiden van haar concurrenten door kwaliteit te leveren en zodoende continuïteit te waarborgen. Door TeleBasics krijgen flexwerkers gedegen kennis van het werkgebied en de contact center branche mee, waardoor ze beter en sneller presteren. Daarnaast wordt op deze manier de maximale toegevoegde waarde van de intercedenten benut dankzij de efficiënte inzet van e-learning. Door de tijdwinst kunnen zij alle aandacht geven aan de overige aspecten van het begeleidingproces.

Basiskennis
Wie op zijn eerste werkdag al de nodige basiskennis over het vak bezit, voelt zich zekerder, kan sneller 'echt' aan de slag en is, omdat hij weet waar hij aan toe is, minder vatbaar voor uitstroom tijdens de eerste (cruciale) werkweken, is de gedachte achter de introductie van 'TeleBasics e-learning'.

TeleBasics leert flexwerkers de belangrijkste beginselen van het werken in een contactcenter, zoals wet- en regelgeving, code Telemarketing, taalgebruik, actief luisteren, gesprekstechnieken, telefoonetiquette, het spellingsalfabet en vaktaal en structuur binnen het contactcenter. Alle theoretische (vak)kennis die voor het werken in de branche nodig is, komt in de training aan bod.

"Dankzij TeleBasics worden flexwerkers optimaal voorbereid op het wettelijk verplichte examen van het Starterscertificaat voor call center medewerkers", aldus Ariënne Heesters, Product Manager Teleservice bij Tempo-Team. "De combinatie van een uitgebreide voorselectie door Tempo-Team en het succesvol doorlopen van de e-learning modules zorgt ervoor dat onze flexkracht goed voorbereid en gemotiveerd aan de functie begint. We zien het verlooppercentage van flexwerkers, bij aansluitende goede begeleiding op de werkvloer, in de praktijk dan ook teruglopen".

Goede match

Doelstelling was om de intercedent zelf de mogelijkheid te geven inlogcodes aan te maken en rapportages te bekijken van de kandidaten en dit niet centraal te organiseren. Op deze manier kan de e-learning snel en doelgericht per vestiging worden ingezet. "Tele'Train denkt mee in het vinden van goede oplossingen en begrijpt de problematiek", stelt Ariënne Heesters. "Het team van Tele'Train is enthousiast en creatief en dit zie je terug in het product. Dit, in combinatie met de uitgebreide portfolio van Tele'Train, was voor Tempo-Team Teleservice de belangrijkste reden om te kiezen voor een samenwerking. De doelstelling van Tempo-Team is onderscheidend te zijn op een duidelijke, daadkrachtige en eigenzinnige wijze en met Tele'Train hebben we daarin onze match gevonden."

Over Tele'Train
Tele'Train BV, opgericht in 1997, is gespecialiseerd in het optimaliseren van het één-op-één klantcontact voor organisaties en met name het call center of contact center. Tele'Train onderscheidt zich door een integrale aanpak, waarbij de mens centraal staat vanuit de visie: 'Het verschil zit in de mens'. De rendementsverbetering van het klantcontact zit veelal in de eigen medewerkers! Voor meer informatie: www.teletrain.nl

Over Tempo-Team

Tempo-Team heeft ruim 35 jaar kennis van de arbeidsmarkt en is de tweede uitzendonderneming van Nederland. Via 300 vestigingen zijn dagelijks gemiddeld 40.000 uitzendkrachten en gedetacheerden aan het werk. Tempo-Team maakt deel uit van Randstad Holding. Voor meer informatie: www.tempo-team.nl