Gemeente Emmen

Start campagne Delftlanden succesvol

20 augustus 2008

Eind mei is de marketingcampagne voor Delftlanden gestart. De startcampagne bestond uit Billboards in de grote steden in de Randstad en spotjes op SKY Radio en Classic FM. Ook is de nieuwe website www.emmen-delftlanden.nl gelanceerd. De gemeente Emmen is erg tevreden over de resultaten van de campagne.

Met de campagne wilde de gemeente:

* de naamsbekendheid Emmen en de woonwijk Delftlanden vergroten;
* luisteraars/voorbijgangers laten weten dat Emmen bestaat en dat daar een nieuwe aantrekkelijke woonwijk ligt;
* de website www.emmen-delftlanden.nl onder de aandacht brengen.

Op de Billboards en superspreads is Deltftlanden met twee verschillende uitingen vier weken lang gepromoot. De Billboards zijn - per campagne van twee weken - door ruim 1,6 miljoen mensen in de Randstad gezien.

Ruim 2,6 miljoen luisteraars van Sky radio die ouder zijn dan 35 jaar hebben het Delftlandenspotje gehoord. Een groot deel van deze luisteraars kwam uit de Randstad. Naar het spotje op Classic FM is door 830.000 luisteraars ouder dan 35 jaar geluisterd. In totaal is het spotje ruim 38 miljoen keer gehoord in de campagneperiode van drie weken. Aan de algemene naamsbekendheid van de gemeente Emmen heeft de inzet van de radiospotjes zeker bijgedragen.

Tijdens de campagneperiode zijn ruim 2000 mensen naar de website gegaan. Met name direct na de spotjes op SKY Radio werd de website veel bezocht.

Het college van B&W stelt in september aan de gemeenteraad voor om de campagne voort te zetten.