Start campagne Delftlanden succesvol
20 augustus 2008
Eind mei is de marketingcampagne voor Delftlanden gestart. De
startcampagne bestond uit Billboards in de grote steden in de Randstad
en spotjes op SKY Radio en Classic FM. Ook is de nieuwe website
www.emmen-delftlanden.nl gelanceerd. De gemeente Emmen is erg tevreden
over de resultaten van de campagne.
Met de campagne wilde de gemeente:
* de naamsbekendheid Emmen en de woonwijk Delftlanden vergroten;
* luisteraars/voorbijgangers laten weten dat Emmen bestaat en dat
daar een nieuwe aantrekkelijke woonwijk ligt;
* de website www.emmen-delftlanden.nl onder de aandacht brengen.
Op de Billboards en superspreads is Deltftlanden met twee
verschillende uitingen vier weken lang gepromoot. De Billboards zijn -
per campagne van twee weken - door ruim 1,6 miljoen mensen in de
Randstad gezien.
Ruim 2,6 miljoen luisteraars van Sky radio die ouder zijn dan 35 jaar
hebben het Delftlandenspotje gehoord. Een groot deel van deze
luisteraars kwam uit de Randstad. Naar het spotje op Classic FM is
door 830.000 luisteraars ouder dan 35 jaar geluisterd. In totaal is
het spotje ruim 38 miljoen keer gehoord in de campagneperiode van drie
weken. Aan de algemene naamsbekendheid van de gemeente Emmen heeft de
inzet van de radiospotjes zeker bijgedragen.
Tijdens de campagneperiode zijn ruim 2000 mensen naar de website
gegaan. Met name direct na de spotjes op SKY Radio werd de website
veel bezocht.
Het college van B&W stelt in september aan de gemeenteraad voor om de
campagne voort te zetten.
Gemeente Emmen