Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Slagen IT-projecten sterk afhankelijk van opleiding IT-professionals

Nieuwegein 20 augustus 2008 De menselijke component is een belangrijke succesfactor voor IT-projecten. Het goed opleiden van het eigen IT-personeel is dan ook een noodzaak voor de meeste organisaties. BVO Training Center onderstreept het belang van goed getraind en gecertificeerd IT-personeel.

Opleiden van je eigen IT-personeel loont wel degelijk, blijkt uit een onderzoek dat onderzoeksbureau IDC afgelopen jaar uitvoerde in opdracht van Microsoft. De uitkomst: gecertificeerde IT-teams zijn 28 procent productiever dan niet-gecertificeerde teams. Teams functioneren het beste als 45 tot 65 procent van de IT-specialisten binnen het team gecertificeerd zijn. Certificering van het eigen personeel leidt tot verlaging van het inhuren van externe mensen op ad-hoc basis met 17 procent. 55 Procent van de managers stelt certificering dan ook als eis voor aanname van IT-personeel.

Worden de eigen IT-professionals goed opgeleid en gecertificeerd dan verbetert de oplevering van projecten binnen tijd en budget met 15 procent en zijn eindgebruikers 14 procent meer tevreden.

Mensen succesfactor voor IT-projecten
Ook uit de ICT-barometer van Ernst & Young van mei blijkt dat de menselijke factor bij het vallen of staan van IT-projecten een belangrijke component is. De helft van afgeronde IT-projecten blijkt onder de maat. Hier valt nog veel winst te halen , zegt Rik Boelhouwer algemeen directeur BVO Training Center.

Vaak ontstaan bij IT-implementaties allerlei nieuwe mogelijkheden die niet eerder waren ontdekt. Deze ontwikkelprocessen vereisen een actieve betrokkenheid van IT-specialisten, management en eindgebruikers. Bovendien wordt de omvang en complexiteit van IT-projecten door opdrachtgevers, projectmanagers en IT-specialisten vaak onderschat. Deze zijn daarom sterk afhankelijk van de kennis van individuele projectmanagers en IT-specialisten. Goed opgeleid en gecertificeerd IT-personeel is daarom van het grootste belang. Boelhouwer onderstreept dit belang: Door het verhogen van het kennisniveau van IT-professionals kunnen organisaties meer rendement halen uit hun IT-projecten.

OCS
BVO Training Center biedt nu verschillende trainingen rond OCS, een nieuwe baanbrekende technologie die nieuwe functies bevat en uitbreidingen voor verbeterde betrouwbaarheid en beheersbaarheid. Tevens biedt OCS betere mogelijkheden voor het delen van aanwezigheidsgegevens en Instant Messaging (IM).

De bundelactie: Office Communications Server 2007 van BVO Training Center bestaat uit de volgende trainingen: MOC5177: Implementing and Maintaining Instant Messaging Using Microsoft Office Communication Server 2007 MOC5178: Impl. and Main. Audio/Visual Conferencing and Web Conferencing Using Microsoft Office Communications Server 2007 MOC5179: Implementing and Maintaining Telephony Using Microsoft Office Communications Server 2007

Over BVO Training Center

BVO Training Center is een belangrijke IT-opleider voor automatiseringsspecialisten en IT-gebruikers. Het bedrijf verzorgt trainingen voor systeembeheer, programmering, internetontwerp en Microsoft-toepassingen, zowel in standaard- als in maatwerktrajecten. De in 1991 opgerichte onderneming baarde veel opzien met het trainingsprogramma Bootcamp, een cursusversneller die niet alleen veel tijdwinst oplevert, maar ook aanzienlijk lagere kosten. BVO is de grondlegger en pionier van dit leersysteem. Het bedrijf is inmiddels één van de grootste Microsoft Trainingsinstituten en maakt momenteel een sterke groei door. BVO Training Center is een Gold partner van Microsoft.

Meer informatie voor de pers
BVO Training Center B.V.
Rik Boelhouwer
T: (030) 600 91 00
E: r.boelhouwer@bvo.nl

Lubbers & De Jong PR
Margreet Poolman
T: (020) 421 05 65
E: margreet@l-dj.nl