Nature & More promoot klimaatneutrale bio trostomaten <<Met Video>>

21/08/2008 11:19

PR Newswire

WADDINXVEEN, Nederland, August 21 /PRNewswire/ -- De klimaatneutrale, biologische trostomaten van Nederlandse "Nature & More" telers worden de komende weken extra gepromoot met behulp van diverse promotiematerialen voor (natuurvoedings-)retailers. De trostomaten krijgen een hoekkaart met het gezicht van de teler en met het TÜV-Nature & More ''Climate Neutral"-symbool. Dit symbool komt ook terug op de - uiteraard composteerbare - flowpack van kleinverpakkingen.

Video beschikbaar: http://pubstr.datiq.net/perssupport/Eosta-2008.wmv

Het TÜV-Nature & More ''Climate Neutral"-symbool staat voor reductie, publicatie en compensatie van broeikasgasemissies die gepaard gaan met de produktie, transport, koeling en verpakking van Nature & More producten, in dit geval trostomaten. Nature & More telers krijgen het "Climate Neutral"-label met TÜV-certificering door de uitstoot van alle broeikasgassen in de keten te compenseren. Eosta werkt hiervoor samen met zusterorganisatie Soil & More, die wereldwijd projecten initieert waarbij biologisch afval wordt verwerkt tot een superieure humus compost waar biologische en gangbare telers dankbaar gebruik van maken. Bij dit proces blijft de uitstoot van het milieubelastende methaangas achterwege. Bovendien worden andere schadelijke broeikasgassen vermeden, zoals lachgas dat vrijkomt bij de productie en toepassing van kunstmest. Tenslotte zorgt deze Soil & More compost voor een hoger humusgehalte in de grond, hetgeen koolstof bindt uit de atmosfeer. De emissierechten die Soil & More met deze projecten verdient, worden gebruikt om de eigen uitstoot als gevolg van transport, koeling, verpakking, e.d. te compenseren. http://www.soilandmore.com

Eosta had met de TÜV-gecertificeerde klimaatneutrale agf-produkten tijdens de Fruit Logistica een wereldprimeur. TÜV Nord is door de Verenigde Naties als eerste keuringsinstantie aangewezen om dergelijke emissie-analyses uit te voeren en emissierechten te certificeren.

De reacties van een kopgroep van retailers in Frankrijk, Zweden en Duitsland zijn enthousiast. Klimaatverandering blijkt in toenemende mate een koopargument voor de moderne consument. De retailers onderscheiden zich als eersten in de Europese food markt met een onafhankelijk gecertificeerde klimaatneutraal-claim. Deze is gebaseerd op een volledige analyse van alle broeikasgassen in de keten; de emissies worden gecompenseerd met klimaatrechten verkregen op biologische landbouwpraktijken die daadwerkelijk bijdragen aan de oplossing van het klimaatprobleem.

Tik de unieke productcode in op http://www.natureandmore.com en ontdek het unieke telersverhaal achter het product. én alles over klimaatneutraal, en de CO2-waardes per kilo product.