Nature & More promoot klimaatneutrale bio trostomaten <<Met Video>>
21/08/2008 11:19
PR Newswire
WADDINXVEEN, Nederland, August 21 /PRNewswire/ -- De klimaatneutrale, biologische trostomaten van Nederlandse
"Nature & More" telers worden de komende weken extra gepromoot met behulp van
diverse promotiematerialen voor (natuurvoedings-)retailers. De trostomaten
krijgen een hoekkaart met het gezicht van de teler en met het TÜV-Nature &
More ''Climate Neutral"-symbool. Dit symbool komt ook terug op de - uiteraard
composteerbare - flowpack van kleinverpakkingen.
Video beschikbaar: http://pubstr.datiq.net/perssupport/Eosta-2008.wmv
Het TÜV-Nature & More ''Climate Neutral"-symbool staat voor reductie,
publicatie en compensatie van broeikasgasemissies die gepaard gaan met de
produktie, transport, koeling en verpakking van Nature & More producten, in
dit geval trostomaten. Nature & More telers krijgen het "Climate
Neutral"-label met TÜV-certificering door de uitstoot van alle broeikasgassen
in de keten te compenseren. Eosta werkt hiervoor samen met zusterorganisatie
Soil & More, die wereldwijd projecten initieert waarbij biologisch afval
wordt verwerkt tot een superieure humus compost waar biologische en gangbare
telers dankbaar gebruik van maken. Bij dit proces blijft de uitstoot van het
milieubelastende methaangas achterwege. Bovendien worden andere schadelijke
broeikasgassen vermeden, zoals lachgas dat vrijkomt bij de productie en
toepassing van kunstmest. Tenslotte zorgt deze Soil & More compost voor een
hoger humusgehalte in de grond, hetgeen koolstof bindt uit de atmosfeer. De
emissierechten die Soil & More met deze projecten verdient, worden gebruikt
om de eigen uitstoot als gevolg van transport, koeling, verpakking, e.d. te
compenseren. http://www.soilandmore.com
Eosta had met de TÜV-gecertificeerde klimaatneutrale agf-produkten
tijdens de Fruit Logistica een wereldprimeur. TÜV Nord is door de Verenigde
Naties als eerste keuringsinstantie aangewezen om dergelijke emissie-analyses
uit te voeren en emissierechten te certificeren.
De reacties van een kopgroep van retailers in Frankrijk, Zweden en
Duitsland zijn enthousiast. Klimaatverandering blijkt in toenemende mate een
koopargument voor de moderne consument. De retailers onderscheiden zich als
eersten in de Europese food markt met een onafhankelijk gecertificeerde
klimaatneutraal-claim. Deze is gebaseerd op een volledige analyse van alle
broeikasgassen in de keten; de emissies worden gecompenseerd met
klimaatrechten verkregen op biologische landbouwpraktijken die daadwerkelijk
bijdragen aan de oplossing van het klimaatprobleem.
Tik de unieke productcode in op http://www.natureandmore.com en ontdek
het unieke telersverhaal achter het product. én alles over klimaatneutraal,
en de CO2-waardes per kilo product.